شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش «حوزه انقلابی؛ پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی»

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از حضور چشمگیر حوزویان در همایش «حوزه انقلابی؛ پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی» تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از حضور چشمگیر حوزویان در همایش «حوزه انقلابی؛ پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی» تقدیر و تشکر کرد که بدین شرح می باشد:

ذلِکَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَي الْقُلُوبِ (سوره حج/ 32)

بحق انقلاب اسلامی از شعائر بزرگ الهی و الطاف خدای سبحان بر امت ایران اسلامی است؛ از رهگذر همین برکات معنوی و علمی است که حوزه های علمیه خاستگاه نظام مقدس اسلامی گشت و امام روح الله پیشوا و مؤسس این حرکت عظیم مردمی شد.

در آستانه تحول تمدن بزرگ اسلامی امروز حفظ و حراست از ماهیت انقلابی حوزه های علمیه، جزو وظایف و رسالت همگانی روحانیت است. اینک که رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع بزرگوار تقلید و قاطبه اساتید و خیل عظیم حوزویان با این رویکرد باور دارند که امروز انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ دین برای امت جهان اسلام و ارمغانی آسمانی برای کرامت انسانی است.

بر این اساس بر ماست که این ماهیت و آرمان و هدف را حفظ کنیم و این موهبت الهی را قدردانی نماییم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با همت نمایندگان محترم طلاب و فضلا با لبیک گویی به این درخواست عمومی و تأکید حضرت امام خامنه ای «مدظله العالی» توفیق یافت تا در نهم دی ماه که جریان فتنه توسط امت خداجوی منکوب گردید؛ شاهد برگزاری همایش «حوزه انقلابی» در مدرسه مبارکه دارالشفای قم باشد و از همه باشکوه تر حضور چشم گیر بزرگان حوزوی، اساتید، فضلا و طلاب علوم دینیه بود که با استقبال بی نظیر مواجه گشت و همه اذعان نمودند که این جلسه با این وزانت ثابت کرد حوزه انقلابی انقلابی خواهد ماند و خون شهدای روحانیت در کنار شهدای دیگر امروز در امتداد عاشورا علمداری جهان اسلامی عهده دار است.

اصحاب رسانه ها و مطبوعات نیز بر این حقیقت تأکید داشتند و حضور گسترده همه اقشارروحانیت را از برجستگی های این همایش نام بردند.

لذا بر خود وظیفه می دانیم از بیوت مراجع عظام تقلید، دفتر مقام معظم رهبری، اعضای محترم شورای عالی حوزه، اعضای محترم جامعه مدرسین، مدیر معزز حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی، اساتید سطوح عالیه، مدیران مدارس، طلاب و فضلای محترم و بالاخص قدردانی ویژه از حضور و سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاتهم تشکر نماییم و یک جهان سپاس خویش را نثار قدوم مبارکتان بنماییم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

دهم دی ماه 1395

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha