جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت معصومه سلام الله علیها

حوزه/ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها منشأ خیرات و برکات زیادی برای شفتگان و محبان اهل بیت(ع) از سراسر جهان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اداره امور بین الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، پذیرای توریست هایی است که در عین تبلیغات گسترده جهانی علیه ایران، به این کشور سفر کرده و این مکان شریف را مقصدی برای خود قرار داده اند.

این اداره پس از برنامه های مختلف، تور حرم شناسی، نشست و پذیرایی از زائران و توزیع بسته های فرهنگی در میان آنها، دیدگاه های آنها را جمع آوری کرده و ارتباط خود را با آنها حفظ می کند.
در آخرین ارتباطی که با آنها برقرار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی علیه السلام و آغاز سال نو میلادی، نظر آنها را نیز درباره سفر خود به قم و  درباره اسلام را جویا شد.
* ایران تجلی عشق و صلح هست و همیشه در ذهن و قلب من باقی می ماند
تونی و لای از هنک گنگ نوشتند: «پیام شما خاطرات خوب من از ایران را برایم تداعی کرد، تجربه سفر به ایران و حرم مطهر در قم خارق العاده و لذت بخش است. مردم مهربان و کمک کننده ایران در تجلی عشق و صلح همیشه در ذهن و قلب من باقی می ماند».
وی درباره اسلام و مسیحیت می گوید: «گمانمان بر این است که مسیحیان و مسلمانان کریسمس را جشن می گیرند که تولد مسیح است، مسیحی که تجلی ایمان، امید و عشق بود. خصوصا عشق از همه مهمتر است، چرا که ویژگی عشق تنها تحمل کردن نیست، بلکه می بخشد. صادقانه امیدواریم این نقطه مشترک هر گوشه دنیا را از صلح و صفا پر کند. در قلب های ما اسلام همیشه به دنبال عشق و صلح بوده است که ما به آن احترام می  گذاریم».
*  مشتاق حضور دوباره در حرم فاطمه معصومه(س) هستم
سرجیو از فرانسه تجربه سفر به ایران و تعامل با مردم مهربان ایران را عالی وصف می کند و می نویسد: «حرم مطهر در قم، جایی است که من دوباره مشتاق دیدار آن هستم، چراکه مکانی مهم است، آنجا فضای خیلی خاص و بی نظیری نسبت به تمام جاهایی که در ایران بازدید کردم، داشت. پرستش خداباوران در مکان های معنوی، نقطه مشترک اسلام و مسیحیت می باشد، به اعتقاد من، شیعیان به عیسی مسیح (علیه السلام) خیلی نزدیک هستند و فاطمه معصومه به مریم مقدس شباهت دارد».
*  فضای معنوی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) را در هیچ کشور اسلامی ندیدم
ایگناکو از اسپانیا که نخستین مکانی که در بدو ورود به ایران، انتخاب کرد، شهر مقدس قم و حضرت کریمه اهل بیت(س) بود، نوشت: «اولین چیزی که در ایران دیدم، بعد از فرودگاه،  قم و حرم مطهر فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بود. به قدری تحت تاثیر حرم قرار گرفتم که تا به حال در هیچ کشور مسلمانی تحت تاثیر قرار نگرفته بودم».
وی با تقدیر از مباحث دینی که در اداره امور بین الملل حرم بانوی کرامت ارائه می شود، ادامه داد: «خادمان و زائران حرم مطهر فاطمه معصومه (علیهاالسلام)، بسیار با نزاکت و مودب بودند، احساس کردم که در بین دوستان خودم هستم. فکر می کنم ایران کشور خارق العاده ای هست و مردمان آن بسیار فعال و کوشا هستند. شما باید به خودتان افتخار کنید چرا که مردمانی هستید که از کمترین ها، چیز های بزرگی خلق کرده اید و امیدوارم همه چیز رو به بهبودی باشد».
این توریست اسپانیایی می نویسد: «گمان کنم که روح انسان به فراتر می اندیشد و فارغ از تنگ نظری به دنبال دین حقیقی هست و برای همین است که من افتخار می کنم که به قم سفر کردم و با من با احترام و دوستی برخورد شد».
*  کلام آخر
اعتاب مقدس معصومین(ع)، ملجأ و پناهی برای همه انسان هاست، همه انسان هایی که در مسیر زندگی خود با هر دین و مذهبی، تنها به دنبال رسیدن به خواسته های نفسانی و شیطانی نیستند، انسان های آزاداندیشی که با تعصبات جاهلانه، خود را از رسیدن به تعالی که در ذات فطری هر مخلوقی قرار داده شده، باز نمی دارند و به صدای قلب خود را گوش می کنند.
در این میان، فعالان فرهنگی و دینی در ایران اسلامی، بالاترین وظیفه را عهده دار هستند که این جمعیت آزاد اندیش - که تعداد آنها در جهان هم کم نیست- را با معارف ناب اسلامی و فرهنگ اصیل دینی آشنا نمایند و سنگ بنایی درست در شکل گیری اعتقادات آنها داشته باشند.
انتهای پیام/ ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha