پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام فراهانی علوی بیان کرد: رشد تعالی افراد در گرو بدن سالم و همچنین روحیه پر نشاط می باشد به همین سبب مدارس نباید صرفا یک محیط آموزشی و خسته کننده باشند و باید به برنامه های تفریحی و ورزشی اهمیت دهند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام محمد فراهانی علوی، در جلسه مدیران مدارس علمیه استان همدان، بیان کرد: متمرکز بودن امتحانات مدارس نتایج مطلوبی را از حیث آموزشی برای حوزه های استان داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تکمیل شدن محدوده های درسی، افزود: مدارس علمیه باید کلاس ها را طوری برنامه ریزی نمایند که محدوده دروس تکمیل شده و در صورت نیاز کلاس های جبرانی برگزار نمایند.

حجت الاسلام فراهانی علوی با توجه به اهمیت تفریح طلاب در مدارس علمیه تصریح کرد: مدارس باید حداقل در سال تحصیلی یک بار اردوی تفریحی برای طلاب برگزار کنند و بهترین وقت برای این امر، بین نیم سال اول و نیم سال دوم بعد از امتحانات می باشد.

وی ادامه داد: رشد تعالی افراد در گرو بدن سالم و همچنین روحیه پر نشاط می باشد به همین دلیل مدارس نباید صرفا یک محیط آموزشی و خسته کننده باشند، بلکه باید به برنامه های تفریحی و ورزشی اهمیت دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت اجرایی کردن آیین نامه آموزشی در مدارس، بیان کرد: مدیران نسبت به اجرایی کردن آیین نامه در رابطه با محدوده ها ، حضور و غیاب طلاب ،ساعات پیش بینی شده برای درس ها اهمیت ویژه ای قائل شوند.

وی در ادامه افزود: معاونت آموزش و معاونان آموزش مدارس مسئولیت اجرایی کردن مصوبات ستاد آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه را بر عهده دارند، لذا از تمامی مدیران و معاونان آموزش درخواست داریم که در این بخش سلیقه ای عمل نکنند.

حجت الاسلام فراهانی علوی ابراز داشت: هر طلبه در طول تحصیل خود و در مدت مجاز "خواندن دو پایه تحصیلی در سه سال" باید رشد تحصیلی داشته باشد و در غیر این صورت منع از تحصیل می شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات و  آسیب های موجود در مدارس علمیه اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه باید مشکلات را آسیب شناسی کرده و در صدد رفع آنها باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha