جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحید مرادزاده مدیر مدرسه علم الهدی تهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علم‌الهدی تهران، آگاهی از مسائل روز و بصیرت افزایی را از ماموریت های مهم طلاب و روحانیون خواند و گفت: بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است

حجت‌الاسلام وحید مراد زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آگاهی از مسائل روز و بصیرت افزایی را از ماموریت های مهم طلاب و روحانیون خواند و با بیان این که بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است، اظهار داشت: مکتب حیات بخش اسلام به ما می‌آموزد که در صحنه‌های زندگی، دوستی‌ها، دشمنی‌ها، موضع‌گیری‌ها و... براساس شناخت عمیق و بصیرت عمل نماییم.

وی افزود: اگر کسی از بینش و بصیرت دینی برخوردار شد، همه حرکت‌ها و اقداماتش ارزشمند و ثمربخش خواهد شد و خود و کسانی که از او پیروی کنند به سر منزل مقصود خواهند رسید. از این رو حضرات معصومین(علیهم‌السلام) با وجود آن که اهل بصیرت بودند از خداوند درخواست عمل و حرکت با بصیرت بیشتر را می‌نمودند تا هم خود و هم دیگران را بتوانند به مقصود و هدفی که خداوند آنها را برای آن آفریده نائل نمایند.

حجت الاسلام مرادزاده ادامه داد: امام حسین(علیه‌السلام) در قنوت نمازش چنین بصیرتی را درخواست می‌نماید «خدایا حرکتم را براساس بینایی و راهم را با هدایت و روش و طریقه‌ام را قرین رشد و تعالی قرار ده، تا مرا به مقصد نایل گردانی و دیگران را به وسیله من به مقصد برسانی و مرا در آنچه تو خواهان آنی و به جهت آن مرا آفریده‌ای و بدان سوی پناه داده‌ای، وارد نمایی».

وی با بیان این که اهل بصیرت همواره به یاری خدا و رسول و ولی او می شتابند، گفت: اهل بصیرت با هر وسیله‌ای که اقتضا کند، طبق شرایط زمان و مکان، یاوران راستین خدا و رسول الله و ولی خدا هستند، و این یاری بدون هیچ چشم داشت و طمع، بلکه با یقین کامل به حقانیت خدا و رسولش، و تنها به جهت رضایت خداوند و قرب به او می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه علم‌الهدی تهران با بیان این که از دیدگاه روایات راه‌های متعددی برای کسب بصیرت و رسیدن به بینایی عمیق و استوار وجود دارد، عنوان داشت: یکی از راه‌های کسب بصیرت، یاد و ذکر خدای بزرگ است. خدایی که حاضر و ناظر بر همه اعمال، گفتار و پندار ماست و هیچ چیز از دید او پنهان نیست. از این رو امام علی(علیه‌السلام) یکی از ثمرات یاد خدا را بصیرت می‌داند و می‌فرماید «مَن ذَکرَاللَّهَ استَبْصَر؛ هر کس به یاد خدا باشد بینش و بصیرت یابد».

حجت‌الاسلام مراد زاده با اشاره به این که ولایت پذیری و ایمان به انبیای الهی موجب نورانیت دل و بصیرت انسان می‌شود، گفت: در دعای روز غدیرخم به بصیرت یافتن مؤمنان به دلیل پذیرش ولایت حضرت علی(ع) این گونه اشاره شده است «اَلحَمدُلِلّهِ الَّذی عَرَّفَنا فَضْلَ هَذَا الیوْمِ وَ بَصَّرَنَا حُرْمَتَهُ وَ کرَّمَنَا بِه؛ شکر خدا را که به ما قدر و منزلت این روز را شناساند و به احترامش به ما بصیرت بخشید و بدان گرامی‌مان داشت».

وی افزود:  یکی از راه‌های رسیدن به بصیرت تمسک به ولایت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است و هر کس به انوار پاک آن‌ها چنگ زند از تاریکی‌ها و ظلمت‌ها نجات می‌یابد و به بینایی و بیداری دست می‌یابد.

42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha