جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید رضا صالحی امیری

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیانت، معنویت و مکتب اهل بیت در مشهد الرضا(عليه‌السلام) و در جوار بارگاه منور رضوی متبلور می‌شود و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  سید رضا صالحی امیری، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در حاشيه برگزاري آیين آغاز ویژه برنامه های مشهد 2017 كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد، اخوت و دوستي را پيام فرهنگ رضوي براي جهانيان در مشهد 2017 دانست.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آغاز رویداد فرهنگی مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام را حرکت و ظرفیت عظیمی برای شناساندن فرهنگ رضوي به جهانيان معرفي و عنوان كرد: دیانت، معنویت و مکتب اهل بیت در مشهد الرضا(عليه‌السلام) و در جوار بارگاه منور رضوی متبلور می‌شود و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

وي افزود: آغاز این رویداد بزرگ فرهنگی و حرکت بزرگ مشهد 2017 در پایتخت معنوی کشور را به مردم مشهد و خراسان بزرگ و همه ایرانیان و مسلمانان جهان اسلام تبریک می‌گویم.

مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که امروز مشهد می تواند در عرصه گیتی، جهانیان را به اسلام ناب محمدی رهنمود سازد.

وی اظهار كرد: مشهد از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و خواهد بود و امیدواریم این نامگذاری امسال در شناساندن مشهد به طور شایسته به تمام جهانیان موفق باشد.

یادآور می شود؛‌ از سال 2006 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha