جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 قائم مقام توليت آستان قدس رضوي

حوزه / قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اين كه آستان قدس رضوي نسبت به مسائل اطراف حرم مطهر نگران است و دغدغه جدي دارد، افزود: توليت این آستان در جلسلات متعدد، اين نگراني‌ها را ابراز داشته‌، قطعا اين معضلات شايسته مشهد مقدس به عنوان شهر امام رضا(عليه‌السلام) و پايتخت فرهنگی و معنوی جهان اسلام نيست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازمشهد، سيد مرتضي بختياري در حاشيه برگزاري آیين آغاز ویژه برنامه های مشهد 2017 كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ظرفیتی استثنایی برای ترویج فرهنگ رضوی و مفاهیم و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

وی بر لزوم ورود مستقیم مسئولان عالی كشور به موضوع مشهد ٢٠١٧ برای استفاده حداکثری از فرصت پیش رو تاكيد و تصريح كرد: بايد از این فرصت حداكثر استفاده را براي رساندن انديشه الهي حضرت امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) به گوش جهانيان و نشان دادن چهره واقعی اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت(عليهم‌السلام) استفاده كرد.

وي با اشاره به معضلات و مشكلات فرهنگي حريم حرم مطهر امام رضا(عليه‌السلام) خاطرنشان كرد: از مسئولان عالي كشور درخواست داريم نسبت به معضلات حاشيه حرم مطهر كه تكريم شايسته زائران را با چالش رو به رو كرده، توجه ويژه داشته باشند. خوب است كه دولت و مجلس شوراي اسلامي در تدوين بودجه سال 96 و برنامه 5 ساله ششم به اين موضوع توجه داشته باشند، زيرا رفع اين معضلات به تنهايي از عهده آستان قدس رضوي خارج است.

بختياري در پايان با تاكيد بر اينكه استفاده حداکثری از فرصت مشهد 2017، عزم جدی تمام مسئولان كشور را مي‌طلبد، گفت: مشهد مقدس پيش از اين نيز پايتخت معنوي جهان اسلام بوده، هست و در آينده نيز خواهد بود و اين نامگذاري نماد و نمودي براي توجه بيشتر به ظرفيت‌هاي عظيم مشهد با محوريت آستان مقدس امام علي بن موسي الرضا(عليه السلام) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha