پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شریف زاده

حوزه/ روند تصحیح امتحانات ۵هزا رو ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه اصفهان به صورت متمرکز است، براساس اقدامی نوین و ابتکاری همه برگه های امتحانی که بالغ بر ۳۵ هزار عدد است، اسکن شده و برای هر طلبه قرارداده می شود، همچنین حد اکثر تا یک هفته پس از پایان امتحانات (تا پایان دیماه) نتایج قطعی همه طلاب اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام کمال شریف زاده مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به مناسبت آغاز فصل امتحانات، با بیان این که شورای عالی آموزش در اصفهان آئین نامه هایی را در مورد مواد امتحانی ارائه می کند، اذعان کرد: در این آئین نامه محدوده و زمان امتحان طلاب مشخص می گردد.

وی در رابطه با انتخاب واحد، اظهار کرد: پس از مشخص شدن کتاب ها، سامانه" سدید" در بازه زمانی خاصی باز می گردد و با توجه به سقف تعیین شده، مسئولین آموزش مدارس می توانند انتخاب واحد نمایند.

مسئول امتحانات حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: حداقل واحدهای انتخاب شده در پایه 1 تا 6، 22 واحد و حداکثر آن 28 واحد است که در صورت اتمام مقطع تا 30 واحد طلاب می توانند انتخاب واحد کنند و برای طلاب پایه 7 تا 10 از 17 تا 23 واحد بر اساس برنامه درسی تعیین شده می توانند انتخاب واحد کنند.

وی با اشاره به اینکه امتحانات در دو نیم سال اول و دوم برگزار می شود افزود: امتحانات اصلی نیم سال اول سال 96-95 از تاریخ 13دی ماه  شروع و تا 22دی ماه  ادامه دارد و امتحانات جنبی نیز در آبان ماه به صورت سه هفته متوالی در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار شده است.

حجت الاسلام شریف زاده  با بیان اینکه تعداد کل عنوان واحد درسی امتحانات 35 هزار است، افزود: تمامی امتحانات شهر اصفهان به صورت متمرکز در خمیه گلستان شهدای اصفهان برگزار می گردد و بر اساس ضابطه و برنامه آموزشی مربوطه سربرگ های مربوط به 20 حوزه امتحانی شهرستان های استان، به مدیران حوزه های امتحانی تحویل داده می شود که طلاب مدارس علمیه شهرستان ها به این مرازک مراجعه کرده و امتحان خود را می دهند.

وی در رابطه با حذف دروس عنوان کرد: طلبه ای اگر 10 جلسه غیبت غیرمجاز داشته باشد، مسئول آموزش مدرسه بر اساس آئین نامه آموزشی باید او را حذف درس کنند و اگر طلبه ای نتواند در روز امتحان شرکت کند، پس از برگزاری امتحانات و اعلام نتایج سامانه برای درخواست  بررسی غیبت امتحانی طلاب باز می گردد و طلاب دلیل غیبت را ثبت و با بررسی و اخذ مدارک مورد نظر اعلام نظر در رابطه امتحان جبرانی می شود.

مسئول امتحانات حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه روند تصحیح امتحانات 5هزا رو 500 طلبه  در حوزه  علمیه اصفهان به صورت متمرکز است افزود: براساس اقدامی نوین  و ابتکاری همه برگه های امتحانی که بالغ بر 35 هزار عدد است اسکن شده  و برای هر طلبه قرارداده می شود ، همچنین  حد اکثر تا یک هفته پس از پایان امتحانات (تا پایان دیماه) نتایج قطعی  همه  طلاب اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به روند ثبت نام طلابی که اشتغال به تحصیل ندارند همچون روحانیون  طرح هجرت و یا امور فضلا، ادامه داد: این طلاب با توجه به شرایط خود تعداد واحد مربوطه را انتخاب می کنند لکن تعداد این واحد ها  بر اساس سال های مختلف متفاوت است.

حجت الاسلام شریف زاده  در رابطه با چرایی جداسازی امتحانات اصلی و جنبی، اضافه کرد: وقتی طلبه این امتحانات را در زمان مختلفی ارائه دهد با آرامش خاطر و وقت کافی می تواند به مطالعه دروس بپردازد.

وی در توصیه ای به طلاب تاکید کرد: طلبه ها باید با مدارس هماهنگ باشند یعنی برنامه آموزشی و درسی مدرسه را مطالعه کنند و بر اساس آن انتخاب واحد کنند حال اگر طلبه ای در یک روز با دو امتحان مواجه باشد درواقع در انتخاب واحد دچار اشکال بوده است، بنابراین با انتخاب واحد صحیح دیگر نیاز به اخذ واحد جبرانی نیست.

مسئول امتحانات حوزه علمیه اصفهان پیرامون  حذف به علت غیبت عنوان کرد: بررسی این امر و محاسبه تعداد غیبت ها به عهده مسئول آموزش مدرسه می باشد و مرکز آموزش هیچ دخالتی در آن ندارد، همچنین نمرات کلاسی نیز به عهده خود مدرسه می باشد.

وی در پایان در مورد حوزه های امتحانی طلاب طرح هجرت و ساکن در غرب و جنوب غرب اصفهان افزود: 3 حوزه امتحانی داران واقع در غرب اصفهان، اصفهان در گلستان شهدا و شهرضا در مدرسه اقدمیه برای آنان تعبیه شده است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha