سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ورود طلاب به فضای مجازی، گفت: در این راستا مقرر است پایگاه های اطلاع‌رسانی مساجد در استان توسط این اداره کل در خراسان شمالی راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان فرهنگی و روحانیون، اظهار داشت: امروز وظیفه اصلی همه ما به ویژه روحانیت، بصیرت افزایی آحاد جامعه اسلامی،‌ خصوصا نسل جوان است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پایگاه های اطلاع رسانی مساجد و برقراری ارتباط بیشتر با جامعه هدف علی الخصوص نسل جوان، زمینه بصیرت افزایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و علمی جامعه اسلامی فراهم تر می شود.

حجت الاسلام خادمی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی نسل جوان موجب بصیرت افزایی این نسل می شود، افزود: استفاده از ظرفیت‌ و بستر فضای مجازی برای تبلیغ آموزه های دین اسلام از ضروریات امروز جوامع به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیت باید از فضای مجازی برای هدایت و بصیرت افزایی جوانان و همچنین خنثی کردن اهداف دشمن در القای فرهنگ های غربی استفاده کنند و زمینه‌ساز اعتلای دین و فرهنگ اسلامی در جامعه باشند.

وی ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی، تبلیغ دین در این فضا جایگاه والایی پیدا کرده، همان گونه که دشمنان دین وانقلاب از فضای مجازی برای گمراه کردن مردم به ویژه نسل جوان بهره می برند، جامعه روحانیت هم باید از این فضا به نحو مطلوب در هدایت و بصیرت افزایی جامعه استفاده کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: تربیت اعتقادی، عملی و معنوی نسل جوان از وظایف اصلی روحانیون و مبلغان دینی است تا این نسل در روند حوادث و موضوعات مختلف دچار لغزش نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان و تلاش در جهت بصیرت‌افزایی جامعه تاکید فرموده‌اند و به طور قطع تحقق این مهم یکی از مهمترین مسائلی است که جامعه روحانیت و مسئولان فرهنگی باید مورد توجه قرار دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha