پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدعباس شریفیان-مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان تاکید کرد: اگر حوزه های علمیه انقلابی نمانند و به روز نباشند، انقلاب بیمه نخواهد شد.

حجت الاسلام سیدعباس شریفیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان، رشد اقتصادی کشورمان را نسبت به قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نداست و ابرازداشت : درحالی که قبل از انقلاب و در زمان رژیم ستمشاهی حتی قادر به ساخت  کوچکترین  قطعه ای  در داخل نبودیم ومجبور بودیم همه نیاز ها ازخارج تامین کنیم، ولی به برکت  انقلاب  اسلامی، وجود ولایت فقیه درحال حاضر تمام نیازهای خود را درداخل کشورتولید و تامین می کنیم .

وی افزود: هرچند سطح اقتصادی مردم بالا رفته، ولی تجمل گرایی و تشریفات باعث شده تا هرچه که سطح درآمد مردم بالاترمی رود، نمی توانند راحت زندگی کنند.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان یاد آورشد: قبل از انقلاب یک جوان پس ازدواج با همسرش، دریک اتاق کنار پدر و مادر خود بهترین زندگی را داشت، ولی الان به دلیل بالا رفتن تشریفات وتوقعات، جوانان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

حجت الاسلام شریفیان با بیان اینکه روحانیون و طلاب باید با تمام توان به منظور بالا رفتن سطح دینی مردم و فرهنگ سازی درزمینه های دینی، اخلاقی و ... تلاش های جدیی تری داشته باشند، گفت: افزایش روزافزون نمازهای جماعت ، جلسات روضه خوانی وهیئت های مذهبی نشانگر آن است که با تلاش روحانیون و حوزه های علمیه سطح دینی مردم نسبت به قبل از انقلاب بسیار بالاتر رفته است.

وی به جایگاه ویژه حوزه های علمیه و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و صیانت از آن اشاره کرد و ابراز داشت: اگرحوزه های علمیه در راستای براندازی حکومت ستمشاهی حرکت نمی کردند، انقلاب اسلامی هم شکل نمی گرفت.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان تاکید کرد: اگر حوزه های علمیه انقلابی نمانند و بروز نباشند، انقلاب بیمه نخواهد شد.

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به اعتماد روزافزون مردم به روحانیون و حوزه های علمیه، افزود: با تمام مشکلاتی که جامعه با آن روبروست مردم هنوزاعتماد ویژه ای به روحانیت دارند.

وی، لازمه انقلابی ماندن حوزه های علمیه را روشنگری درزمینه های علمی و سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل گسترش ابزارهای رسانه ای شبکه های اجتماعی، طلاب و روحانیون باید با ابزارهای روزدنیا آشنا شوند و از آنها در راستای تبلیغ دین اسلام بهره ببرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha