جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی

حوزه/ حجت‌الاسلام ابوعلی، دست‌یابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را یک امر حیاتی برای جریان انقلاب دانست و گفت: نیروهای فکری متدین، انقلابی و غیرتمند، باید کار در این زمینه را مصداق بارز جهاد فی سبیل الله بدانند و خود را وقف این امر کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان اینکه الگوی  اسلامی-ایرانی پیشرفت، باید در ارکان مختلف نظام اسلامی اجرایی شود، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی برای ایجاد یک تمدن اسلامی جدید است که ایجاد آن تمدن، نیازمند پیمودن مسیر  پیشرفت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی منحصر در سیاست و یا اقتصاد نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در ظاهر قیامی علیه یک استبداد سرکوبگر وابسته به خارج بود، اما در واقعیت یک انقلاب فرهنگی و حرکتی ملی برای ایجاد سبکی نو در زندگی مردم و در حقیقت گامی به‌سوی تعالی بشر آینده است.

این کارشناس حوزوی، با بیان این واقعیت که انقلاب اسلامی پیامی جدید و نو برای بشر امروز آورده است، گفت: در حقیقت این پیام همان پیام اسلام است که بشریت سال‌ها و بلکه قرن‌ها از آن فاصله گرفته بود و اکنون این آوای خوش دوباره برای او به صدا درآمده و به گوش جهان بشریت رسیده است.

حجت‌الاسلام ابوعلی، با اشاره به معضلات اجتماعی و مشکلات شدید اقتصادی جهان غرب، اظهارداشت: بن‌بست کنونی بشر غربی، رویدادی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان روی آن سرپوش گذاشت؛ چراکه ملل غربی امروز به بن‌بست کامل رسیده و امید به زندگی در جهان غرب به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه ملت‌های جهان تشنه معارف الهی و آسمانی هستند، گفت: برای نشان دادن جایگاه برتر جمهوری اسلامی ایران و کارآمدی دین در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ملی، لازم است «الگوی توسعه ملی» بر مبنای معیارهای ایرانی-اسلامی عملیاتی شود.

 استاد حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: انقلاب اسلامی اکنون باگذشت نزدیک به ۴ دهه از حکومت‌داری خود نشان داده است که این الگو یک الگوی شدنی و ماندنی است؛ اما متأسفانه با این همه، پیام انقلاب اسلامی همچنان در بعد نظری و فکری آن به‌خوبی روشن و صریح و دقیق صورت‌بندی و بیان نشده است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای ایجاد تمدن ناب اسلامی پدید آمد و فضای مناسبی برای تمدن سازی دینی فراهم شد؛ از این رو می‌توان گفت انقلاب اسلامی فرصتی بی‌بدیل را در اختیار متولیان معارف دینی قرار داد تا الگوی اجرایی تمدن اسلامی را طراحی و مراحل اجرایی آن را قدم‌به‌قدم دنبال کنند.

حجت‌الاسلام ابوعلی، دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را یک امر حیاتی برای جریان انقلاب دانست و گفت: نیروهای فکری متدین، انقلابی و غیرتمند، باید کار در این زمینه را مصداق بارز جهاد فی سبیل الله بدانند و تمام وجود خود را وقف این امر عظیم کنند.

وی در پایان با اشاره به وظیفه نخبگان انقلابی، نسبت به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ نخبگان، زنده نگه داشتن اندیشه مترقیِ الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت بوده و در شرایط امروز باید محکم، استوار و مستدل از اندیشه الگوی توسعه دفاع کرد و آن را در میان نخبگان و توده مردم تبیین نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha