جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علیرضا اعرافی  در دیدارمدیر و معاونین بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه با بیان این که دنیا نیازمند جنبش معارف ناب مهدوی است گفت: امروز با وجود انبوهی از ادله و مباحث پیرامون مساله مهدویت و فلسفه ظهور، متاسفانه عده ای هنوز دچار کج فهمی و بدفهمی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدارمدیر و معاونین بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان قم اظهارداشت: به دلیل ارتباط و فعالیت های 30 ساله بین المللی که داشته ام، از نزدیک دیده ام که مساله مهدویت موضوعی کلان، راهبردی و مشتری دار است و این مهدویّتی که ما مدعی آن هستیم بجز در مکتب تشیع، در اختیار کسی دیگر نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: روح کلی و کلان مساله مهدویت و پرداختن به موضوعات مختلف و پیرامونی آن، همچنین نشر و گسترش این مسئله، موجب خیرات و آثار ارزشمندی در سطح جامعه می شود، چرا که مهدویت در اندیشه ما (تشیع) یک اندیشه متعّین و مشتمل بر راهبردها و اهداف می باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: امروز بعضا دیده می شود برخی کج فهمی ها نسبت به مساله مهدویت و انتظار، عنوان می شود و ادعاهایی سکولاری و اعوجاج های فکری بروز می کنند، لذا این موضوع بسیار مهم است که به مسائل  مهدویت با نگاه عمیق پژوهشی نگاه شود و برنامه های تحقیقی صورت بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: عصر حاضر، دورانی است که همه جهان با همه وجود، مساله منجی آخرالزمان را لمس می کند و خریدار آن است و همانند عاشورا و اربعین حسینی (ع)موج عظیمی را در جهان به راه انداخته است که باید از همه این ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن بهره برد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: با انجام کارهای عمیق و اجتهادی می توانید پایه های فکری مهدویت را تعمیق بخشیده و اثر گذارتر وارد عرصه شوید و در اقدامات و تلاش های جهادی خود نگاهی هم به بیرون از مرزهای جغرافیایی کشور داشته باشید؛ چرا که دنیا نیازمند چنین معارف نابی است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه مرکز مدیریت آمادگی این را دارد که میزبان دوره های کوتاه مدت بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) ویژه طلاب مدارس و حوزه های علمیه کشور باشد، تصریح کرد: باید با آن نگاه ژرف و عمیق خود مسائل مختلف این موضوع و آسیب های احتمالی آن را بشناسید، بررسی و تحلیل کرده و پاسخ مناسب را ارائه کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز هم حوزه های علمیه در داخل کشور و هم جامعه المصطفی العالمیه با نگاه و رویکرد بین المللی که دارد، می تواند در این عرصه تعامل و همکاری مطلوب و نظام مندی را در عرصه های مختلف مهدوی و فلسفه انتظار داشته باشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha