شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عفاف و حجاب آمیخته با مفاهیم دینی جامعه اسلامی است و ترویج این فرهنگ نیازمند کار جهادی است.

حجت الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه عفاف و حجاب ارتباط مستقیمی با خانواده و آحاد جامعه دارد، اظهار داشت: عفاف و حجاب باید به صورت یک فرهنگ مطلوب و گفتمان رایج در جامعه اسلامی درآید.

وی عفاف و حجاب را از ضروریات دینی مسلمانان برشمرد و افزود: اگر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تعمیق باورها و اعتقادات مذهبی و دینی جامعه اسلامی تلاش کنیم، جامعه بیش از پیش به سمت متعالی شدن پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: عفت به معنی تقواپیشگی، پاکدامنی و دوری از گناه بوده و عفاف فراتر از حجاب و حالتی درونی است که انسان را از ارتکاب به گناه و خطا بر حذر می دارد، لیکن حجاب یک نماد بیرونی است.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال سست کردن کیان خانواده هستند، تصریح کرد: ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مسئولیتی همگانی بوده و عزم همگانی می طلبد، که در این راستا خانواده ها و تاثیرگذاران عرصه فرهنگی باید در ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام رحمانی افزود: همچنین کارمندان ادارات و سازمان های مختلف جامعه نیز چون بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند، با ترویج صحیح فرهنگ حجاب و عفاف در میان خانواده های خویش، می توانند به سالم تر شدن فضای جامعه اسلامی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز به ویژه نسل جوان با مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری روبرو بوده و تغییر این شرایط نیز نیازمند یک کار و تلاش جهادی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است تا بتوان در دراز مدت این آسیب ها و ناهنجاری ها را در جامعه ترمیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha