پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدجعفر منتظری

حوزه/ حفظ حرمت حوزه های علمیه و مراجع و اصل مرجعیت یک اصل مفروض در کار همه مدیران است که باید به آن التزام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین منتظری، امروز 14 دی ماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان قم گفت: امام علی(ع) بیان فرمودند، سیاست عدل در سه عنصر ایجاد یک بستر نرم و آرام، عملی کردن گفتارها و شعارها، بخشش و چشم پوشی با رعایت اصل میانه روی متجلی میشود.

وی با ذکر این مطلب که نظام جمهوری اسلامی که داعیه تحقق اهداف الهی را دارد، باید این اصول را رعایت کند، افزود: امروزه از نظر اخلاقی به شدت مورد تهاجم دشمنان هستیم؛ در گذشته نیز رهبر انقلاب تهدیدات دشمنان را در قالب شبیخون فرهنگی متذکر شدند؛ از نظر امنیت جانی و عمومی و اقتصادی امروزه شرایط خوبی در کشور حاکم است؛ ولی در زمینه امنیت اخلاقی شاهد لغزش هستیم و متاسفانه مسایل اخلاقی نیز کمی وجهه سیاسی و حزبی و جناحی به خود گرفتهاند.

حجتالاسلام والمسلمین منتظری اظهارکرد: دشمن، امنیت اخلاقی جامعه را به شدت مورد هجمه قرار داده است و هدف آن نیز این است که اعتقادات مردم را بگیرد؛ اگر نسل جوان به اسلام، نظام و ولی فقیه و جمهوری اسلامی اعتماد نداشته باشد، هیچگاه سینه خود را در مقابل دشمن سپر نمی‏کند و به همین خاطر آنهارا با مسایل جنسی و اعتیاد و... درگیر میکند و اگر متوجه این خطرات نباشیم، قطعا ضربه میخوریم.

وی افزود: امروزه خطر فرهنگی و اخلاقی به شدت ما را تهدید میکند و بستر آن نیز با شبکههای مجازی در دسترس قرار گرفته است؛ فضای مجازی دارای فوایدی است، ولی از این حیث خطرات بسیاری نیز جامعه ما را تهدید میکند.

شورای فضای مجازی ماموریت خود را به خوبی انجام نمی دهد

دادستان کل کشور تصریح کرد:رهبر انقلاب از مدتها قبل دستور تشکیل شورای فضای مجازی را صادر کردند و اساسنامه آن نیز تایید و تصویب شد و مدتهای مدید به جهت حزبی و جناحی این شورا ماموریت خود را به خوبی انجام نداد، این مشکل در دولت قبلی نیز وجود داشت.

وی گفت: این شورا در جهت ساماندهی حرکت میکند و آنچنان نیست که این شورا نخواهند کار کند، ولی انتظاری که جامعه از این شورا دارند این است که باید ستاد بحران در امور فضای مجازی و مشکلات و آسیبهای این حوزه تشکیل شود.

حجتالاسلام والمسلمین منتظری اظهارکرد: امروز فضای مجازی و محتوای آن، به گونهای است که به طور قطع و مسلم، یک آسیب جدی را به جامعه و کشور ما وارد میکند؛ در این زمینه مسئولان باید برای برخورد با این عارضه عجیب، همگرایی داشته باشند؛ رهبری فرمود، فضای مجازی امروز قتلگاه جوانان ما شده است؛ آیا مسئولان امر نباید برای برخورد با این آسیب جدی و قتلگاه ستاد بحران تشکیل دهند؟

وی گفت: امروزه برای بستن برخی از این شبکهها مشکل داریم و برخی بیان میکنند که این شبکه به دلیل اینکه میلیونها کاربر دارد، نباید آن را مسدود کنیم که این امر در مقابل خدا پذیرفتنی نیست؛ نباید سرمایه اعتماد مردم را به خاطر امور حزبی و جناحی از دست بدهیم.

به دست خود، خود را تضعیف نکنیم

حجت الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: اگر مشکلاتی وجود دارد، باید در فضای دربسته انجام شود، نه اینکه این دعواها را به رسانهها و مردم بکشیم؛ عدهای از معتادین در اطراف تهران در یک گور خوابیدهاند و همین مساله در رسانه بازتاب داده شد و باعث شد، رئیس اجرایی کشور آن سخنان را مطرح کند و بعد شبکههای ماهواره‏ای و اجتماعی روی این مساله چه مانورهایی دادند؟ چرا به دست خود، خود را تضعیف میکنیم.

دادستان کل کشور بیان کرد: رئیس جمهور، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است، باید به این امور رسیدگی شود؛ دولت باید کمپهایی را برای درمان و مراقبت از معتادان ایجاد کند؛ وقتی این کمپها ایجاد نمیشود، این افراد نیز به این وضعیت میرسند.

وی گفت: قم ام القری و مرکز استقرار مرجعیت شیعی است و همه مسئولان نیز به این مساله توجه دارند؛ از هر جهت باید به شان این شهر توجه داشت؛ باید حرمت مرجعیت و حوزه و مردم این شهر مقدس به خوبی رعایت شود.

دشمن روی حوزه کار میکند

حجتالاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: در این شهر نیز خطراتی وجود دارد که نخستین آن، این است که دشمنان ما روی حوزه کار میکنند و سعی دارند، از عوامل نفوذی خود استفاده کنند که این مساله نیازمند توجه و دقت مسئولان امنیتی و قضایی است.

دادستان کل کشور گفت: نفوذ دشمن هیچگاه با برافراشته کردن پرچم نیست، بلکه با لطایف الحیل نفوذ میکند؛ تقابل بین حوزه علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب با نشر تشیع انگلیسی امروز جدی است که باید با آن برخورد کرد.

وی تصریح کرد: اساس نظام ما بر دو ستون رهبری و مردم است؛ اگر رهبری در این جامعه تضعیف شود ستون خیمه نظام کشیده میشود و اگر اعتماد مردم از بین برود دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

حجتالاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: تمام مسئولانی که در شهر قم خدمت می کنند باید چند اصل را مد نظر قراربدهند؛ نخست اینکه این شهر، شهر عش آل محمد(ص) و خاستگاه ناب تفکر شیعی و پایگاه مرجعیت است.

وی عنوان کرد: حفظ حرمت حوزه های علمیه و حرمت مراجع و اصل مرجعیت یک اصل مفروض در کار همه مدیران است که باید به آن التزام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha