جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری دومین اجلاس اقتصاد اسلامی شرق آفریقا در کنیا

حوزه/ دومین اجلاس اقتصاد اسلامی شرق آسیا در نایروبی پایتخت کنیا برگزار شده و هدف آن ارزیابی ورود اقتصاد اسلامی، امور مالی و بانکی، غذای حلال، گردشگری و هتل داری حلال به شرق آفریقا است..

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کشور کنیا میزبان دومین اجلاس اقتصاد اسلامی شرق آفریقا در سال 2017 خواهد بود. اقتصاد اسلامی در سال‌های اخیر در دنیا به ویژه کشورهای آفریقایی افزایش فوق العاده‌ای نشان داده و فرای مرزهای جغرافیایی سنتی رفته و ورود آن به شرق آفریقا می‌تواند امور مالی و بانکی در این منطقه، گردشگری، هتل‌داری و سایر محصولات مصرفی را دچار تحول وسیعی سازد.
دومین اجلاس اقتصاد اسلامی در شرق آسیا که در روزهای 10-11 آوریل 2017 برگزار می‌شود قصد دارد جایگاه شرق آفریقا را با ارزش جهانی تقریبا 2.3 تریلیون در اقتصاد اسلامی مورد بررسی قرار دهد. 
این همایش سکویی برای اعضای بخش‌های دولتی و خصوصی، کارشناسان امور مالی اسلامی و اقتصادی، اعضای بخش‌های بانکی، مقامات نظارتی و غیره محسوب شده و بحث‌های مورد نظر در این اجلاس شامل: امور مالی و بانکداری اسلامی و پیشرفت آن در شرق آفریقا، اقتصاد حلال در شرق آفریقا و فرصت‌ها در بخش تکافل در بانکداری شرق آفریقا می‌باشند.
یکی از داوران همایش در این باره می‌گوید: شرق آفریقا همانند دیگر بخش‌های آفریقا با کسری زیرساختی شدیدی مواجه بوده و دولت به سبب کاهش قیمت‌ها و تغییر سیاست از سوی سرمایه گذاران و شرکای اروپایی آمریکایی تحت فشار قرار دارد. در همین راستا اوراق قرضه سازگار با شرع اسلامی و یا صکوک بایستی جایگزین مناسبی برای تامین مالی شرق آفریقا باشند. با این حال موانع فنی و حقوقی، دانش محدود کاربران و سیاستگذاران این بخش سبب شده این اجلاس به سکوی مهمی برای شنیدن سخن متخصصان تبدیل شود.
باتوجه به رشد روز افزون جمعیت مسلمانان در جهان و ارزش‌های مشترک آنان در تهیه غذا، بخش غذای حلال هر روزه مشتریان بیشتری به دست آورده و مصرف کنندگان غذای حلال را نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از مردم جهان تشکیل می‌دهند.
بخش دیگر این اجلاس به گردشگری حلال می‌پردازد که در آن بانیان گردشگری به چگونگی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد فضای گردشگری حلال خواهند پرداخت. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha