جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار فرزند آیت الله العظمی موسوی اردبیلی  با آیت الله شبیری زنجانی

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفتند: مقامات علمی و اجتماعی مهم است؛ اما آنچه برای انسان مفید است همین ارتباطات معنوی و خدمات به مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی  در دیدار حجت الاسلام سید علی موسوی اردبیلی فرزند آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی با تجلیل از مقام معنوی آن مرجع فقید،  اظهارداشتند: این دنیا مکان ماندن نیست. حتی انبیاء هم از این دنیا رفته اند؛ اما مهم این است که انسان با دست پر دنیا را ترک کند.

معظم له افزودند: انسان باید طوری در جامعه زندگی کند که وقتی از دنیا رفت کسانی که او را می شناسند درباره او  « لا نعلم منه الا خیراً» بگویند.

استاد خارج فقه حوزه بیان داشتند:  باید در این دنیا روابطمان را با اولیای الهی محکم کنیم. الحمدلله آیت الله موسوی اردبیلی همه این شرایط را داشتند و همه کسانی که او را می شناختند به بزرگواری ایشان شهادت می دادند.

حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی تصریح کردند: نعمت الهی برای یک روحانی این است که اتصالش را با مبادی عالیه محکم کرده باشد. مقامات علمی و اجتماعی به جایِ خود؛اما آنچه برای خود انسان مفید است، همین ارتباطات معنوی و خدماتی است که برای مردم انجام می دهد.

ایشان برای فرزند آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی آرزوی موفیقت کردند و افزودند: اینکه در بیت یک روحانی، روحانی دیگر پرورش پیدا می کند امتیاز و نعمت است؛ و گرنه بیت آن روحانی هر مقدار هم که عظمت داشته باشد، کالعدم می شود. امیدواریم شما هم در امور، در حد أعلی موفقیت داشته باشید. همین که مشمول رضایت ایشان بوده اید نعمت و توفیق بزرگی است.

معظم له  با اشاره به سابقه دیرینه دوستی شان با آن فقید سعید، خاطرنشان کردند: ایشان در همان سالی که مرحوم آیت الله بروجردی وارد قم شده اند، به قم آمده اند. می گفتند وقتی آمدم دیدم که سیدی کم سن در کتابخانه در حال مطالعه است. از ایشان پرسیدم: این سید که بود؟ گفتند جناب عالی بودید. ما هم از همان اوایلی که ایشان به قم آمدند به ایشان ارادت پیدا کردیم. یعنی بیش از 70 سال با ایشان رفاقت داشتیم.

حجت الاسلام موسوی اردبیلی نیز در این دیدار  با تشکر از حضور  آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در مراسم تشییع و مجالس ترحیم آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی گفت: ایشان به شما بسیار علاقه مند بودند و ما دعا می کنیم که خدا سایه پر خیر و برکت شما را مستدام بدارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha