پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تقوا

حوزه / مسئول حوزه نمایندگی و لی فقیه در سپاه شهرستان بوشهر گفت: تقوا قطب نمای زندگی انسان ها است که انسان می تواند با استفاده از آن در مسیر اصلی زندگی الهی قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد ، در نشست بصیرتی عقیدتی در جمع کارکنان مرزبانی بندر عامری و لاور ساحلی، با  اشاره به چهار حکمت پیامبر اسلام(ص)، گفت: چهار حکمت ناب و پسندیده از پیامبر اسلام وجود دارد که لقمان حکیم سربلندی دنیوی و اخروی جامعه را وابسته به رعایت آن می داند.

وی با اشاره به این چهار حکمت، تصریح کرد: رعایت حفظ شکم، زبان، چشم و قلب می تواند انسان را به کمال دنیایی و اخروی برساند.

حجت الاسلام انصاری نژاد افزود: در زندگی باید به حلال و حرام توجه ویژه ای داشته باشیم و زمانی که در مکانی حضور داریم چشم و زبان خود را حفظ کنیم و به سمت آلودگی ها و گناهان سوق ندهیم تا در دنیا و آخرت محبوب قلوب شویم.

وی با اشاره به قلوب افراد، عنوان کرد: قلب مریض قلبی است در آن معالجه دشوار است، قلب سلیم قلبی است که شیطان نمی تواند به سادگی در آن ورود کند مانند اولیاء الهی و قلب منیب قلبی است که در آن انسان گناه می کند و به درگاه الهی توبه می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان بوشهر با اشاره به خطبه همام، تصریح کرد: همام فردی است که از حضرت امیرالمومنین(ع) می خواهد تا خطبه همام برای وی بازخوانی کند، حضرت بعداز قرات خطبه متوجه می شود که همام ندای حق را لبیک گفته و به سوی معبود شتافته است.

وی با بیان اینکه باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم،  گفت : تقوا قطب نمای زندگی انسان ها است که انسان می تواند با استفاده از آن در مسیر اصلی زندگی الهی قرار گیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha