شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
در سال ۲۰۱۷ به اشغالگری اسرائیل پایان دهید!

حوزه/ ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل، در آغاز سال ۲۰۱۷، خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از plenglish، ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل، در آغاز سال 2017، خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل پس از نیم قرن اشغالگری شد.

منصور گفت: تلاش‌های جهانی بیشتری برای تحقق بخشیدن به آرمان استقلال و خودمختاری فلسطین نیاز است.

در سالی که گذشت استعمارگری اسرائیل به شدت افزایش یافته است. و این رژیم با تشدید ساختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، کشتار، آزار و اذیت، آواره ساختن اجباری فلسطینیان، تخریب خانه‌های آنها، یورش‌های شبانه، گذاشتن ایست‌های بازرسی و بازداشت‌های موقت (اداری) مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را تحت فشار قرار داده است.

منصور در ادامه افزود: تمام آنچه گفته شد کاملا مخالف تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی برای برطرف کردن اختلافات است.

به گفته سفیر فلسطین در سازمان ملل، جامعه جهانی نباید سال 2017 را برای اجرای عدالت در سرزمین‌های اشغالی از دست بدهد. عدالتی که شامل حق مسلم فلسطینیان در زیستن در سرزمینی بدون اشغال خارجی و داشتن کشوری مستقل برای عضویت در سازمان ملل متحد می‌شود.

وی همچنین از شورای امنیت خواست وظیفه‌اش را در قبال توقف ستمگری و سرکوب اسرائیل در حق مردم فلسطین انجام دهد. چرا که در سطح جهانی اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست اسرائیل به وضوح محکوم بوده و شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را غیرقانونی و مخالف قوانین بین‌المللی می‌داند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha