جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جرای طرح آموزشی نماز، قرآن و عترت در مدرسه استعدادهای ناب صالحین

حوزه/ حجت‌الاسلام عرب، تشویق دانش‌آموزان از طرق مختلف را یکی از راه‌های آشنایی آنها با مبانی دینی دانست و گفت: در مدرسه صالحین به هر دانش‌آموزی که ۲۰ سوره از قرآن را حفظ کند، کارت‌های خرید رایگان لوازم ورزشی جایزه داده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد عرب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اجرای طرح آموزشی نماز، قرآن و عترت در این مدرسه، اظهار داشت: این مدرسه با همکاری ۲۰ نفر از روحانیون حوزه علمیه اهواز طرح با برکت نماز، قرآن و عترت را برای کلیه دانش‌آموزان مدرسه اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طرح آموزشی نماز، قرآن و عترت، بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز حضور داشتند، گفت: همه دانش‌آموزان در این طرح «نحوه قرائت قرآن»، «نمازخواندن»، «چگونگی وضو گرفتن و گفتن اذان، اقامه، تسبیحات و تعقیبات پایانی نماز» فراگرفته و در پایان نیز آزمون شفاهی و عملی زیر نظر یک روحانی مستقر در مدرسه را طی کردند.

مدیر مدرسه استعدادهای ناب صالحین یک اهواز،، با اشاره به صدور کارنامه پایانی این طرح برای همه دانش‌آموزان، افزود: پس از اجرای این طرح، یک کارنامه برای کلیه دانش‌آموزان صادر می‌شود تا هر فرد متوجه نقاط قوت و ضعف خویش در مسائل عبادی شود.

حجت‌الاسلام عرب، هدف از اجرای این طرح معنوی را آشنایی کامل دانش‌آموزان ابتدایی با اعمال عبادی یک مسلمان دانست و گفت: تفاوت این‌گونه مدارس با دیگر مدارس تحصیلی علاوه بر تقویت دروس عادی دانش‌آموزان، اخلاق و مسائل عبادی دانش‌آموزان نیز می‌باشد، به‌طوری که دانش‌آموزان زیر نظر چند طلبه و روحانی مسائل دینی‌شان را فرا می‌گیرند که این دوره، در راستای کمک به بهتر شدن اعمال عبادی محصلین مدرسه اجرا گردید.

وی، تشویق دانش‌آموزان از طرق مختلف را یکی از راه‌های آشنایی آنها با مبانی دینی توصیف کرد و گفت: در این مدرسه به هر دانش‌آموزی که ۲۰ سوره از قرآن را حفظ کند، کارت‌های خرید لوازم ورزشی به آنها جایزه داده می‌شود و هر فرد، با در اختیار داشتن این کارت می‌تواند به‌طور رایگان از محصولات فروشگاه طرف قرارداد با مدرسه، خرید کند.

مدیر مدرسه استعدادهای ناب صالحین یک اهواز،، در پایان با اشاره به استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های تربیتی مدرسه، اظهار داشت: خوشبختانه بارها و بارها شاهد آن هستیم که والدین دانش‌آموزان به دفتر مدیریت مدرسه مراجعه کرده و از بهتر شدن نحوه برخورد فرزندشان در بین اعضای خانواده تشکر می‌کنند و این نشان از آن دارد، که برنامه‌های تربیتی روحانیون مستقر در مدرسه ثمربخش بوده و امیدواریم که بیش‌ از پیش مفید واقع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha