پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وزیر خارجه فلسطین محکومیت سرباز صهیونیستی را نمایشی خواند

حوزه/ در پی متهم شناخته شدن نظامی صهیونیستی به خاطر اعدام خیابانی یک فلسطینی مجروح، وزیر خارجه فلسطین این دادگاه را نمایشی و سبب منحرف کردن اذهان جامعه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، در پی متهم شناخته شدن یک سرباز اسرائیلی به خاطر اعدام خیابانی یک فلسطینی مجروح، وزیر خارجه فلسطین این دادگاه را نمایشی خوانده و آن را دادن مجازات ناچیز به یک نظامی صهیونیست دانست تا اذهان جامعه را از فرهنگ مصونیت مجازات نیروهای اسرائیلی منحرف سازند.

زمانی که ویدئوی مربوط به اعدام خیابانی جوان مجروح فلسطینی توسط نظامی صهیونیست در ماه مارس در فضای مجازی منتشر شد، رژیم اسرائیل مجبور شد برای حفظ ظاهر این سرباز را دستگیر و محاکمه کند.

وزیر خارجه فلسطین کمی پس از اعلام محکومیت سرباز اسرائیلی الور آزاریا در دادگاه گفت: از همان زمان که در ماه مارس ویدئوی این جنایت در فضای مجازی منتشر شد، سیاستمداران و نظامیان ارتش اسرائیل تمام تلاش‌شان را کردند تا واکنش‌های بین‌المللی را از طریق نمایش مضحک بازداشت و محاکمه او در دادگاه به این جنایت شنیع جذب کنند. در این میان به جز عده معدودی، اکثریت سردمداران اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این قاتل حمایت کردند و این جنایتکار را قهرمان ملی خطاب می‌کنند!

وی افزود: ما امروز آخرین صحنه نمایش دادگاه سرباز قاتل اسرائیلی را درحالی تماشا کردیم که در یک فضای خانوادگی با لبی خندان وارد دادگاه شده و کنار نزدیکانش بر روی صندلی نشست.

تصاویر رسانه‌های صهیونیستی نشان می‌دهند که این سرباز اسرائیلی هنگام ورود با تشویق خانواده و شرکت‌کنندگان در دادگاه روبرو شده و وزیر خارجه فلسطین جو و فضای توصیف شده در دادگاه را سند واضحی بر جدی نبودن دانست.

این سرباز اسرائیلی درحالی به 20 سال زندان محکوم شده است که او هنوز هم می‌تواند درخواست تجدیدنظر داده و این حکم به راحتی قابل تغییر است. به گفته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، تحقیقات نشان می‌دهد که اکثریت سربازان صهیونیستی که از سال 2000 تا کنون به جرم قتل متهم شده‌اند، هرگز محکومیت کامل دریافت نکرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha