سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ نشست علمی حوزه و بایسته‌های دیپلماسی مذهبی

حوزه/ مشکلات بین شیعه و سنی از نداشتن شناخت کافی از یکدیگر به وجود می‌آید و به همین دلیل بود که عده‌ای از طلاب حوزه بدون هیچ چشمداشتی کتاب «اطلس رهبران» را تهیه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام موسوی چهارشنبه شب در نشست علمی «حوزه و بایسته‌های دیپلماسی مذهبی» و بررسی کتاب «اطلس رهبران» گفت: اندیشه‌ای که موجب شد این کتاب به عنوان یک پروژه در دستور کار مجموعه اندیشکده مرصاد تحت نظر پژوهشکده تمدن توحیدی قرار گیرد به درازای تاریخ اسلام و تشیع عمق و ظرفیت دارد.

وی بیان کرد: اهل بیت(ع) تلاش‌های بسیاری در فضای جامعه شیعی رقم زدند تا اینکه خطوط بین جامعه شیعه و سنی تبدیل به دیوارهای بلندی نشود و جامعه اسلامی خود را یگانه و یکتا ببیند، اما شاهدیم که این دیوارها تبدیل به خاک‌ریز شده است در دو جبهه در مقابل هم قرارگرفته‌اند.

رئیس پژوهشکده تمدن توحیدی قم گفت: این مسئله اساساً مسئله‌ای حوزوی است و از همین نقطه امکان حل آن است.

وی تصریح کرد: مشکلات بین شیعه و سنی از نداشتن شناخت کافی از یکدیگر به وجود می‌آید و به همین دلیل بود که عده‌ای از طلاب حوزه بدون هیچ چشمداشتی کتاب «اطلس رهبران» را تهیه کردند.

حجت الاسلام موسوی افزود: مایه افتخار است که امروز به عنوان یک عده طلبه از خود حوزه این قدم را برداشته‌ایم و این نگاه را عرضه می‌کنیم و طبیعتاً مخاطبان اول آن حوزویان هستند.

وی ابراز داشت: به امید خداوند بتوانیم قدم‌های مؤثرتری برای حل این معضل بزرگ که از نشناختن آغاز می‌شود برداریم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha