شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلامت معنویت

حوزه/ اگر معنویت با سیاست مخلوط شد، تاثیر معنویت در پیشگیری سلامتی از بین می‎رود؛ ما متاسفانه کاری کردیم که نقش آن در بحث پیشگیری اولیه کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، حجت‏الاسلام والسملمین سالاری فرامروز در همایش سلامت معنوی در تالار همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: معنویت دین محور، دارای سازوکارهایی در سلامت و پیشگیری دارد که این سازوکارها به تفسی مناسب از زندگی میپردازد.

وی افزود: نکته دوم راههای نورو فیزیولوژیک است که تاثیر معنویت بر سلامت را نشان میدهد؛ تعدیل و مواجهه با تندیگیها و رفتار بهداشتی از جمله سازوکارهای مرتبط با سلامت و زندگی است.

محقق حوزوی با ذکر این مطلب که نقش معنویت و سلامت از مسیر مسایل عبادی از جمله سازوکارهای پیشگیرانه در زمینه سلامت است عنوان کرد: در واقع معنویت باید معنویت سالم در نظر گرفته شود.

وی گفت: از همین جهت حس میشود که در عرصه آسیبهای معنویت نیز سخن گفته شود؛ اگر معنویت، معنویت سالمی نباشد قطعا آسیبهایی را ایجاد میکند؛ نگاهی که در کشور ما به معنویت شده است با کشورهای غربی متفاوت است.

کارشناسی دینی یادآورشد: وقتی مشکلی ایجاد میشود و فردی در یک مسیر معنوی تجربه بدی پیدا میکند در آنجا فرد را به معنویت دیگری ارجاع میدهند؛ به همین خاطر باید بیان کرد که معنویت را به سیاست گره نزنیم.

محقق و پژوهشگرحوزه بیان کرد: اگر معنویت با سیاست مخلوط شد تاثیر معنویت در پیشگیری سلامتی از بین میرود؛ ما متاسفانه کاری کردیم که نقش آن در بحث پیشگیری اولیه کمرنگ شود.

وی گفت: آسیب دیگری که در جایگاه پیشگیری ثانویه رخنمایی میکند این است که وقتی فردی با مشکلاتی مواجه میشود و معنویت پاسخ او را نمیدهد از معنویت گریزان میشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha