جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت : ارزش همه علوم به الهی بودن است، و لذا علمی که بدون اخلاق و در مسیر غیر خدا باشد بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در مراسم افتتاحیه نشست هم اندیشی مدیران و معاونین آموزش پژوهش فرهنگی مدارس علمیه خراسان جنوبی، اظهار داشت: انسان در اول خلقت خود موجودی بالاستعداد بوده، اما برخی تصور دارند انسان از ابتدا بالفعل بوده است.

وی افزود: برخی از افراد به دلیل نارسایی خود نمی‌توانند خود را شکوفا کنند و آنها در شناخت استعدادها به مرحله واقعی دست پیدا نکرده اند .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جامعه جهانی برخی از افراد منحرف هستند  که آثار انحراف آنها در جامعه به وفور دیده می‌شود زیرا آنها آثار انحرافشان جامعه وکشورها را به خاک وخون می‌کشد.

وی افزود: هنگامی که با تأمل درجهان بنگیریم، می‌بینیم که آثار انحرافی جامعه بشری را به کجاها که نمی‌کشد اما اگر انسان به حقیقت برسد، پرورش یابد، به تمامی مصادیق استعدادهایی که خداوند در وجود نهاده دست پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: تمامی مصادیق استعدادها قابل انطباق نیست واگر انسان مسخ شود استعدادها را ضایع کند، پست ترین موجود در جهان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از مصادیق پرورش استعدادهای انسان مکتبی، انبیاء است ؛ افرادی که به دنبال مکتب انبیاء وقرآن هستند، استعدادهای آنها هم رشد پیدا می‌کند  .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بین آیات قرآن هیچ اختلافی وجود ندارد، افزود: انسان هنگامی که منحرف می‌شود حتی با وجود استعدادهای زیادی که خداوند در وجود او نهاده است، از کوچک ترین حیوان هم پست تر می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی تاکید کرد: ارزش همه علوم به الهی بودن است، و لذا علمی که بدون اخلاق و در مسیر غیر خدا باشد بسیار خطرناک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید در مسیر تکامل رشد یافته ونباید عمر خود را به کارهای بیهوده صرف کنند، زیرا هیچ علم و دانشی به ارزش لذت خود شناسی نیست .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha