شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طبیعت

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به نقش روحانیون در حراست از امانت‌های الهی اشاره کرد و گفت: روحانیون یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند که می‌توانند با فعالیت‌های تبلیغی خود در میان مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی نقش قابل توجهی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام مهدی احمدی ونهری ظهر امروز در حاشیه همایش "منابع طبیعی در آموزه های دینی" در گفت‌و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به دنبال استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه است، اظهارداشت: این اداره کل در راستای ایجاد مرکز پژوهش‌های اسلامی در حوزه منابع طبیعی، تدوین فقه منابع طبیعی و ایجاد یک رشته حوزوی مرتبط تلاش می‌ کند.

وی در ادامه گسترش فرهنگ سازی در راستای استفاده صحیح و اصولی از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، به دنبال ارتقای افزایش سطح آگاهی روحانیون و ائمه جماعات مساجد در عرصه منابع طبیعی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت طلاب برای افزایش مشارکت‌های مردمی تاکید کرد و افزود: بر اساس اصل 45 قانون اساسی مسؤولیت حراست از منابع طبیعی به عنوان امانت‌های الهی بر عهده اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی همچنین به نقش روحانیون در حراست از امانت‌های الهی اشاره کرد و گفت: روحانیون یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند که می‌توانند با فعالیت‌های تبلیغی خود در میان مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی نقش قابل توجهی داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای خانواده‌های کارمندان اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم یکی از اهداف حوزه نمایندگی ولی فقیه در این اداره‌ کل است، اظهارداشت: همچنین پیگیری دیدار با علما، ائمه جمعه و تألیف آثار فرهنگی مرتبط در مورد منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت ویژه دنبال می ‌شود.

وی در پایان با قدردانی از مشارکت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای برگزاری این همایش، ابراز داشت: باید در راستای افزایش مشارکت ‌های عمومی طلاب و اساتید حوزه علمیه تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha