پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی / امام‌جمعه قزوین

حوزه / امام‌جمعه قزوین گفت: اگر حق نیازمندان پرداخت شود خداوند در سال‌های بعد محصول و برکت بیشتری را به کشاورزان عنایت می‌کند و زراعت آن‌ها را از آفات دور نگاه می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه استان قزوین که در سالن شهداء جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از صفات خداوند رزاق بودن است و در نگاه دینی تنها خداوند رزاق است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کشاورزان مجریان رزق الهی هستند و این شأن و مقامی است که از سوی خداوند به کشاورزان عنایت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: کشاورزان تنها در زمانی که به نماز می‌ایستند، مشغول عبادت نیستند بلکه انجام هر مرحله از کار کشاورزی عبادت محسوب می‌شود و از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که کشاورز به حامی و پشتیبان نیازمند است، بیان کرد: خداوند بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان کشاورز است زیرا همه زمینه‌ها و فرصت‌های زراعت را در اختیار او قرار می‌دهد.

وی افزود: همان‌گونه که خداوند شرایط زراعت و کشاورزی را برای انسان فراهم کرده است، حقی را هم برای نیازمندان در نظر گرفته است که پس از برداشت محصول باید پرداخت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اگر حق نیازمندان پرداخت شود خداوند در سال‌های بعد محصول و برکت بیشتری را به کشاورزان عنایت می‌کند و زراعت آن‌ها را از آفات دور نگاه می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که رونق کشاورزی به دست خداوند محقق می‌شود، گفت: خداوند فرموده این ما هستیم که از ابرها باران را نازل می‌کنیم تا روییدنی‌ها به واسطه آن جان تازه بگیرند و در نهایت کشاروزی رونق یابد.

وی خاطرنشان کرد: زمین و رویش گیاهان مدرسه معرفت خداوند است و از این جهت همه عرصه‌های کشاورزی زمینه‌ای برای افزایش معرفت انسان به عالم هستی و خداوند است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: آن‌هایی که خداوند را می‌شناسند، به آخرت ایمان دارند و رزق و روزی را وابسته به خداوند می‌دانند، از این مدرسه الهی به خوبی بهره‌مند می‌شوند اما آن‌هایی که اعتقادی به این معانی ندارند نمی‌توانند از مدرسه الهی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha