شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یعقوب نژاد

حوزه/ معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار حمایت جدی مسئولان از پژوهش های حوزه دین شد و آن را لازمه تولید علوم انسانیِ اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از آن جا که تحقیقات و پژوهش های حوزه دین در رشد و هدایت معنوی و دینی جامعه و به خصوص بحث اسلامی سازی علوم انسانی بسیار موثر است، لذا مسئولان و متولیان در حمایت از آن نباید دچار تردید شوند.

وی افزود: در نگاه کلان نیز اساساً  یکی از شاخصه های بسیار مهم رشد علمی در کشور، حمایت هدفمند از پژوهشگران به خصوص پژوهش های کاربردی است که نگاهش معطوف به حل مشکلات جامعه و برطرف کردن نیازی از نیازهای آن است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: از سویی امروزه هیچ کس در تاثیرگذاری جدی پژوهش در امر ارتقای شاخص های علمی و فرهنگی جامعه شکی ندارد و لذا مسئولان و مدیران کشور باید نسبت به حمایت از این بخش، اهتمام لازم را از خود نشان دهند.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل مشکلات مالی کشور شاهد کاهش بودجه بخش پژوهش بوده ایم که این امر به ویژه در حوزه پژوهش های دینی مشهودتر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد همچنین بیان داشت: البته با توجه به مشکلات مالی که کشور با آن دست به گریبان است در بُرهه کنونی می بایست اولویت های حمایتی را به پژوهش ها و تحقیقات کاربردی داد، چرا که خروجی آن ها در امر رشد علمی کشور کاملاً ملموس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha