جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نخستین محوری که می‌خواهند از طریق فضای مجازی از بین ببرند اعتقادات است تا بر واضح‌ترین اصول اعتقادي خدشه و شبهه وارد كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست «اخلاق در فضای مجازی» که با حضور طلاب منتخب مدارس علمیه استان در بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: شناخت زمان در مسیر اجرای هدف طلبگی بسیار مهم است.

وی افزود: زمان ما با 20 سال پيش فرق دارد و اگر زمان‌ شناس نباشیم و زمان و زبان بین‌المللی را درك نكنيم موفق نخواهيم بود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اکنون ديگر دنيا كوچك نیست و به یک دهكده جهانی تبديل شده است، ادامه داد: اکنون در دنيايي كه شياطين آن را احاطه کرده‌اند بايد چه ‌کار كنيم؟ همين شياطيني كه در جيب اكثر جامعه هست، همين گوشی‌ها و فضاهاي مجازي؛ قرآن راه حل می‌دهد و می‌گوید در وهله اول شيطان را بشناسيد.

وی ادامه داد: يكي از مسائلي كه امروز گرفتار آن بوده و هم خوب و هم بد بوده، فضاي مجازي است كه هم دارای جنبه مثبت و هم جنبه منفی است.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد فضاي مجازي فرموده‌اند اهميت اين فضا به ‌اندازه انقلاب اسلامي است و اگر مشغوليت ديگري نداشتم خودم براي رسيدگي و مديريت آن اقدام می‌کردم.

وی با بیان اینکه این فرموده رهبری نشان‌دهنده اهميت فضاي مجازی از زبان يك فقيه عالم به زمان است، به رسالت طلاب و روحانیان در این زمینه اشاره کرد و گفت: قرآن می‌فرماید «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ»؛ وظيفه شما ابلاغ رسالات الهي است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، چهار وظیفه اصلی و اساسی روحانیان در شرایط کنونی را دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب، دفاع از ارزشها و عقاید دینی و نیز حفظ اصل تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی برشمرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: با گسترش فضای مجازی يك جهان در اختيار ما است، اگر بتوانيم درست كار کرده و از منبر سياری که در اختيار داریم بهترین استفاده را داشته باشیم می‌توانیم از همان مسیری که دشمن علیه ما اقدام کرده، علیه خود آنها عمل کنیم؛ زیرا بزرگ‌ترین ضربه‌ای كه دشمن به ما می‌زند از مسیر فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه ‌سرعت انفعال مردم ایران در فضای مجازی بسیار بالا است، گفت: اگر ما نتوانیم در فضای مجازی که در تحولات جامعه تأثیرگذار است مدیریت کنیم دشمن مدیریت خود را تحمیل می‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف اصلي فضاي مجازي تغيير در اعتقادات و رفتار و سبك زندگي است، اظهار داشت: نخستین محوری که می‌خواهند از طریق فضای مجازی از بین ببرند اعتقادات است تا بر واضح‌ترین اصول اعتقادي خدشه و شبهه وارد كنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دومين محور مورد تهاجم فضای مجازی فضائل اخلاقي است كه می‌خواهند آنها را از ما بگيرند، گفت: فضاي مجازي غرب دو هدف دارد؛ يكي اينكه ما از ارزش‌هایمان جدا كند، دوم اينكه ارزشهاي خود را به ما تحميل كنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن در بستر فضای مجازی به دنبال از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی مردم است و ما وظیفه داریم با تجهیز خود به دانش روز در مقام دفاع و مقابله برآییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha