پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی پورطالبی وراعون

حوزه/ مستند «خوشه های انار» اثر یکی از روحانیون میبدی توانست فانوس زرین هفتمین جشنواره فیلم مردمی عمار را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام علی پورطالبی وراعون یکی از روحانیون شهرستان میبد با کارگردانی مستند «خوشه های انار» در بخش «تاریخ فرهنگی اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس» هفتمین جشنواره فیلم مردمی عمار خوش درخشید.

این گزارش می افزاید: مستند «خوشه انار» به معرفی سنت های عزاداری روستای رکن آباد میبد و شهدای این روستا می پردازد که مورد توجه مخاطبان جشنواره و داوران قرار گرفت.

در این مستند، پدران و مادران شهدای روستا درباره فرزندان شهید خود و زندگی روزمره خون سخن می گویند و تصاویری نیز از زندگی روزمرّه خانواده شهدا به تصویر کشیده شده است.

این مستند که اخیرا از شبکه افق سیما روی آنتن رفته است به معرفی آیین سنتی و سوگواری مردم روستای رکن آباد در ایام محرم نیز می پردازد.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه جمعه (هفدهم دی) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد که در این جشنواره، آثاری همچون «آغازی بر یک پایان» در بخش تولیدات رادیویی، «جزیره فارسی» در بخش جنگ نرم، «دوئل» در بخش مستند داستانی کوتاه و «ترمینال غرب» در بخش فیلم بلند داستانی به عنوان بهترین‌ها انتخاب شدندو «شب‌نامه» نیز جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کرد.

برپایه این گزارش، هفتمین جشنواره فیلم مردمی عماتر شامل بخش های ششگانه مسابقه مستند و بخش انیمیشن از جمله «موشن گرافیک»، «پویانمایی»، «تاریخ انقلاب و فتنه ۸۸»، «تاریخ فرهنگی اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس»، مستند «ملت قهرمان»، مستند «نقد درون گفتمانی»، مستند «سبک زندگی»، «جنگ نرم»، «بیداری اسلامی و وحدت » به شمار می رود که در هر بخش تعدادی از آثار ارسالی از سوی هیئت داوران برتر شناخته شدند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha