جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ کمک های آیت الله سیستانی از حوزه های علمیه فراتر رفته و تمام نیازمندان نقاط مختلف عراق را بدون درنظر گرفتن نژاد و مذهب آنها شامل می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا و رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن گفت: حمایت آیت الله سیستانی منحصر به حوزه های علمیه و طلاب و مراکز دینی و مؤسسات وابسته به مرجعیت نیست، بلکه این کمک ها فراتر رفته و تمام نیازمندان نقاط مختلف عراق را بدون درنظر گرفتن نژاد و مذهب آنها شامل می شود.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از وظایف مرجعیت شیعه علاوه بر مسئولیت های دینی و سرپرستی حوزه های علمیه، برطرف ساختن نیازهای شدید جامعه در زمینه های مختلف است که برخی از این فعالیت ها عبارتند از:

1. کمک به فقرا در تمام استان های عراق از طریق نمایندگان و افراد مورد اعتماد آیت الله سیستانی تا این افراد نیازهای اساسی مردم را برآورده سازند و به ازدواج جوانان کمک کنند.

2. کمک هزینه عمل جراحی در داخل و خارج از عراق و پرداخت هزینه های درمان برخی بیماران.

3. کمک به خانواده های شهدا و ایتام و زنان بی سرپرست از طریق فعالیت های مؤسسه خیریه العین.

4. به تازگی نیز آیت الله سیستانی کمیته هایی را برای رسیدگی به خانواده های شهدا تشکیل داده است.

5. همچنین یکی دیگر از زمینه های فعالیت مرجعیت شیعه، کمک به آوارگان استان های مختلف عراق از سال 2005 تا کنون می باشد که این کمک ها شامل تهیه خوراک و لباس و فراهم ساختن محل سکونت و کمک هزینه های زندگی و درمانی و غیره می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha