شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دانشگاه موفق دانشگاهی است که علم را در بستر ایمان و دانش را در بستر ارزش رشد دهد تا قدرت پرواز و تعالی انسان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در دیدار رئیس سازمان بسیج اساتید استان اظهار داشت: باید در دانشگاه روحیه انقلابی و جهادی را پر رنگ ببینیم که در این راستا، اساتید بسیجی در رأس این مسئولیت هستند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاهها نگذارند دانشگاه مدرک ‌زده و مدرک‌ گرا شده و علم ‌زدگی بر دانشمندی غلبه کند، افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اساتید دانشگاه باید افسران و فرماندهان جنگ نرم باشند» اعتبار فراوانی به اساتید داد؛ اما درعین ‌حال مسؤولیت سنگینی هم بر دوش آنها نهاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: اگر این پیام رهبری به‌درستی گرفته شده و اجرایی شود چهره دانشگاه های ما تغییر کرده و روحیه انقلابی و بسیجی در آن موج خواهد زد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌های ما روحیه انقلابی و بسیجی پیدا کنند و با هدایت اساتید سنگری برای دفاع از ارزشها و نظام اسلامی باشند، گفت: در این زمینه اساتید در دانشگاه‌ها اثرگذاری زیادی دارند؛ زیرا جوانان ظرفیت مناسبی برای هدایت و بالندگی داشته و از اساتید حرف‌شنوی دارند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کبیر مورد نظر رهبری هم همان جهاد فرهنگی است، اظهار داشت: مقاومت در برابر هجمه‌ها، زیر بار فرهنگ بیگانه نرفتن و پیاده کردن سبک زندگی اسلامی روح و جان جهاد کبیر است.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه علم‌زدگی و دین‌زدایی دو آفت دانشگاه‌ها هستند که اگر این دو در دانشگاه افزایش یابند فاجعه است، افزود: دانشگاه موفق دانشگاهی است که علم را در بستر ایمان و دانش را در بستر ارزش رشد دهد تا قدرت پرواز و تعالی انسان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: اگر اقتدار و عزت را با هم داشته باشیم هدف مورد نظر اسلام ناب محقق می‌شود؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود بسیج اساتید فضای دانشگاه را انقلابی و ارزشی کرده و نگاه رهبری را در دانشگاه‌ها پیاده کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اگر نسل جوان دانشگاهی ما به‌درستی به وظیفه خود عمل کند آینده کشور ما تضمین می شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها مراقب باشند درعین‌حال که به دانشجویان تحلیل سیاسی ارائه می‌دهند اما در دانشگاه سیاست زدگی به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه جناح‌گرایی برای اساتید دانشگاه جدول محدودکننده است؛ به همین دلیل اساتید باید فراجناحی باشند و فوق این جداول عمل کنند، افزود: در این راستا باید استاد الگو، ملجأ و مأوای دانشجویان بوده و در مشکلات یار و یاور آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: نباید دانشگاه های ما نمایشگاه بی‌حجابی و بدحجابی باشد؛ زیرا در آن صورت دانشگاه ما علمی نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha