پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت های چشمگیر ائمه جمعه شهرستان در حوزه های فرهنگی، تبلیغی و دینی گفت: نقش ائمه جمعه در ساختن جامعه سالم بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی در دیدار با ائمه جمعه شهر آشخانه و قاضی از توابع شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: ائمه جمعه با استفاده از تریبون های نماز جمعه در هدایت و تربیت جامعه و نیز در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم نقش موثری دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش مرکزی شهرستان مانه وسملقان از مناطق تلفیقی (دارای جمعیت اهل سنت و شیعه ) است از این رو در جهت پیشبرد مسائل فرهنگی، امید است که با همکاری ائمه جمعه و دیگر نهادهای فرهنگی در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک درمناسبت های مختلف گامهای مؤثری برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در این زمینه سایر نهادهای فرهنگی باید با تعامل و هم افزائی با عملکرد فرا دستگاهی مسیر فعالیت فرهنگی در مناطق ویژه را هموار کرده و با محوریت فعالیت های قرآنی با کسب رهنمود ازآموزه های وحدت بخش قرآن دشمن را نا امید کنند.

حجت‌الاسلام  عباسعلی احمدزاده، امام جمعه بخش مرکزی مانه و سملقان ( شهر آشخانه) نیز در این دیدار گفت: درشهرهای کوچک سختی های زیادی برای انجام امور فرهنگی وجود دارد اما باید از تمام ظرفیت ها و فرصت‌ های به وجود آمده استفاده کرد و دست به دست هم داده تا مشکلات فرهنگی سر راه را به حداقل ممکن برسانیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژاد امام جمعه بخش سملقان ( شهرقاضی) نیز با ارائه گزارشی ازعملکرد فرهنگی تبلیغی وقرآنی اداره در شهرستان و بخش سملقان ، فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی را عبادت دانست و گفت: هر کس که برای رضای خدا و ترویج دین خدا و خدمت به مردم تلاش کند در حال عبادت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha