پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیروی ارزشمندی برای انقلاب و رهبری انقلاب بود، گفت: صرف نظر از بحث های سیاسی و سلیقه ای باید گفت آیت الله هاشمی شخصیتی بسیار خدمتگزار و دلسوز بود و هرگز دلش نمی خواست آسیبی متوجه انقلاب شود.

آیت الله احمد بهشتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و دلسوزان انقلاب، اظهار داشت: بنده در دو دوره مجلس شورای اسلامی که ایشان ریاست مجلس را برعهده داشتند، حضور داشتم و از نزدیک شاهد رفتار و فعالیت های ایشان بودم.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوره نخست مجلس برای جمع میان گروه های سیاسی و حرکت در یک مسیر تلاش می کرد، ابراز داشت: گاهی که بعضی اختلافات اوج می گرفت، ایشان خدمت امام خمینی(ره) می رسید.

این عضو جامعه مدرسین افزود: ظاهرا در دوره نخست مجلس شورای اسلامی بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز جلسه رسمی مجلس خطاب به نمایندگان گفت "امام(ره) بنده را احضار کرده اند و فرمودند به کسانی که تند می روند بگویید دیگر بس است".

آیت الله بهشتی تصریح کرد: خطاب پیام امام راحل(ره) خطاب به یک جناح بود اما خود آیت الله هاشمی در ادامه اضافه کرد که اگر این جناح سیاسی باید سکوت کند به این معنا نیست که جناح دیگر ادامه بدهد و همه موظف به رعایت دستور امام(ره) هستند.

وی با اشاره به تلاش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کنترل قضایای مربوط به بنی صدر، اظهار داشت: گاهی اوقات که بنده با آیت الله هاشمی صحبت می کردم، ایشان می گفت ما می خواهیم بنی صدر یک رئیس جمهور باشد و بیشتر از حد خودش نباشد اما ایشان نمی خواهد به حد خودش قناعت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیت الله هاشمی همچنین نسبت به بعضی از جریاناتی که در حوزه وجود داشت، سعی می کرد آنها را هماهنگ و منسجم کند و اختلافات در حوزه نباشد.

آیت الله بهشتی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیروی ارزشمندی برای انقلاب و رهبری انقلاب بود، اظهار داشت: سنگربانی در پست های حساس مجلس شورای اسلامی، مدیریت دوران جنگ تحمیلی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق ارزشمند این شخصیت است.  

وی با اشاره به مسئولیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سمت جانشینی فرماندهی کل قوا، گفت: ایشان از سوی امام خمینی(ره) در این مسئولیت منصوب شده بود و در دوران جنگ خوب انجام وظیفه کرد؛ بنده به خاطر دارم ایشان در ابتدای صبح در حدود یک ساعت در مجلس حضور پیدا می کرد و سپس دنبال مسائل مربوط به جنگ تحمیلی می رفت.

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه آیت الله هاشمی در دوره ریاست جمهوری فعالانه تلاش کرد، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بعد از پایان دوره ریاست جمهوری ایشان گفتند هیچ کسی برای من هاشمی نمی شود و بعد از آن نیز به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

آیت الله بهشتی با اشاره به اختلافات سیاسی که در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: صرف نظر از بحث های سیاسی و سلیقه ای باید گفت آیت الله هاشمی شخصیتی بسیار خدمتگزار و دلسوز بود و هرگز دلش نمی خواست آسیبی متوجه انقلاب شود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به هجمه ها خیلی صبور بود، تصریح کرد: ایشان از حلم و بردباری خوبی برخوردار بود و نسبت به هجمه ها سکوت می کرد.

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: خداوند آیت الله هاشمی را رحمت کند و به مقام معظم رهبری طول عمر و سلامتی عنایت کند تا بار سنگین انقلاب را به منزل برسانند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha