پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

مسؤولان، ائمه جمعه و روحانیت مازندران با صدور پیام های جداگانه ای ارتحال ‌آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در پیامی با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: سوابق مبارزاتی و زحمات فراوان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و عشق و نزدیکی او به رهبر معظم انقلاب از ویژگی‌های این رجل نامی کشور بود.

وی افزود: خبر درگذشت شخصیتی که همواره در کنار انقلاب و یار امام و رهبری بود، موجب تاثر و تالم شد. مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه بارزی در انقلاب اسلامی است که به اثبات رساند ارزش تام و تمام هر فرد متدین و انقلابی به استواری او در صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله توکل گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ارزش جایگاه خود را در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروی مسئولانه و عاشقانه از ولی امرمسلمین می‌دانست و بارها به مناسبت‌های مختلف به این حقیقت اشاره می‌داشت و از توطئه‌های پیچیده دشمنان برای برهم زدن رابطه بین امام و امت خبر می‌داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر چند خناسانی سعی بر انتزاع آن زحمت‌کشیده انقلاب از نظام اسلامی را داشتند، اما علاقه شدید آن فقید به ولی‌فقیه و شخص مقام معظم رهبری در بسیاری از موارد دشمن را سرافکنده و ناامید می‌ساخت.

وی عنوان کرد: درگذشت آن عاشق ولایت را به مقام معظم رهبری و بیت آن فقید صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض کرده و برای آن مرحوم رحمت ویژه وعفو در غفران و سعادتمندی سرای آخرت را مسئلت می‌دارم.

پیام تسلیت استاندار مازندران

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز در پیامی گفت: این مجاهد و عالم نستوه با مدیریت مدبرانه در نظام جمهوری اسلامی ایران در سنگرهای ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و 60 سال مبارزه با استکبار و استعمار کارنامه درخشان و ماندگاری را در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی برجای گذاشته است.

نماینده عالی دولت در مازندران در این پیام نوشت : مردم ایران و مازندران علوی به احترام آن یار دیرین و وفادار امام و رهبری خواهند ایستاد و درسوگ صمیمی‌ترین یار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به سوگ خواهند نشست.

در پیام ربیع فلاح آمده است: اینجانب درگذشت این فقیه و عالم مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بازماندگان آن عزیز سفر کرده تسلیت و تعزیت گفته و ازدرگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت مجمع نمایندگان مازندران 

مجمع نمایندگان مازندران در پیام تسلیت خود آورده است: ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی ثلمه بزرگی به انقلاب اسلامی بوده و این مصیبت بزرگ ملت ایران اسلامی را عزادار نمود. 

در این پیام آورده شد: مردم انقلابی ایران اسلامی هیچگاه مجاهدت های آیت الله هاشمی را در عرصه های مختلف و حساس نظام از جمله تثبیت انقلاب و دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش نمی کنند که او چه شجاعانه و مدبرانه ایفای مسئولیت می نمود. 

مجمع نمایندگان مازندران در این پیام با بیان اینکه نام حضرت آیت الله هاشمی یادآور شهادت پیشتازان نهضت اسلامی چون شهیدان مظلوم بهشتی، مطهری، مفتح، رجایی، باهنر و چمران است نوشتند که دفتر زندگانی ایشان مملو از رشادت ها و خدمات انقلابی، اسلامی و مردمی آیینه ای برای تاریخ و تجربه ای برای جوانان است. 

در این بیانیه امده است: مدیریت انقلابی و تلاش جهادی آیت الله هاشمی برای جامعه اسلامی بخصوص مدیران و جوانان درس آموز و جلوه ای از مدیریت مدبرانه است. بی تردید تجلیل هاشمی تکریم انقلاب و رهبری می باشد و ملت وفادار ایران اسلامی زحمات و تلاش های این مرد خستگی ناپذیر را فراموش نخواهند کرد و همواره او را به نیکی یاد خواهند نمود. 

مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن عرض تسلیت فقدان این عالم مجاهد و نستوه به محضر امام زمان عج الله ، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، بیت شریف برای یاردیرین امام و رهبری علو درجات مسئلت نمود.

پیام تسلیت فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران هم در پیام تسلیت خود آورده اند: خبر ارتحال این مجاهد دوران انقلاب اسلامی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و همسنگر رهبر معظم انقلاب موجب تالم و تاثر شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ایشان در دوران رژیم طاغوتی پهلوی جزء نسل اول مبارزان ضد استعماری در جرگه رنج دیدگان و محنت کشیدگان انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در راه آرمان واهداف انقلاب داشت.

در این پیام اضافه شده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی که یکی از شخصیت های برجسته نظام بود، در سال های متمادی با سمت های مختلف به نظام اسلامی خدمت کرد و نقش محوری و موثر آن مرحوم درعرصه ها و مقاطع گوناگون و زحمات بی شائبه ایشان برای نظام در تاریخ عمر انقلاب اسلامی ماندگار است و از خاطره ها محو نخواهد شد.

پیام تسلیت فرماندار ساری

احمد حسین زادگان، فرماندار ساری نیز در پیام خود آورده است؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی روحانی انقلابی و خدمتگزار به انقلاب بود و عمر پربرکت خود را صرف خدمت به انقلاب کرد.

وی در این پیام افزود: ایشان برای پیروزی انقلاب اسلامی با سپری کردن بخشی از عمرش در زندان های رژیم طاغوتی، هر آن چه در توان داشت در این راه دریغ نکرد.

حسین زادگان تاکید کرد: خدمات آیت الله هاشمی بر ملت ایران پوشیده نیست و مردم به درستی از تلاش های این فرزند انقلاب، مطلع و آگاه هستند.

پیام تسلیت مدیر کل آموزش و پرورش مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در پیامی از آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان مرد مسئولیت های سخت در نظام یاد کرد و نوشت: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت‌ها مختلف سیاسی تمام عمر پر برکت خود را صرف ترویج و تحقق آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

سید علی قاسمی افزود: ملت ایران یکی از بزرگ ترین رجال نخبه سیاسی و سازندگی تاریخ خود را ازدست داده است.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با تحمل شکنجه های سخت رژیم پهلوی برای به ثمر رسیدن تا انقلاب اسلامی و دستیابی ملتش به آزادی، آزادگی، دینداری، آسایش و رفاه، استقلال سیاسی و اقتصادی را در سایه سار جمهوری اسلامی تلاش های زیادی انجام داد.

پیام تسلیت امام جمعه چالوس

امام جمعه چالوس نیز در پیامی گفت: هاشمی رفسنجانی نمونه ای کم نظیر از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بود، شخصیتی که حافظه تاریح انقلاب اسلامی بی نامش کامل نیست.

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری افزود: ایشان همراه و همدل مقام معظم رهبری، چهره ممتاز و تاریخ ساز انقلاب اسلامی، دلسوز واقعی مردم، اسطوره حلم و تحمل و ایمان و اعتدال، عالمی مجاهد و انقلابی، مبارزی کهنسال بود و در ورق ورق صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ایران نام ایشان می درخشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha