چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا حسینی-امام جمعه شهرستان درمیان خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه شهرستان درمیان با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب بود، گفت: رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری بود و در برابر تکبر، تحجر، در کنار رهبری وامام ایستادگی کرد.

حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: آیت الله  رفسنجانی شخصیتی دانشمند باهوش بود، که سابقه ای موفق در عرصه مبارزه، مدیریت، علیه طاغوت وفقر به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شجاعانه در مقابل تکبر، تحجر، در کنار امام و رهبری ایستادگی کرد، افزود: ایشان که به سردار سازندگی ایران و امیر کبیر بزرگ معروف بود در حالی آخرین روز عمر پر بار خود را با شور ونشاط همیشگی در سنگر خدمت و مصلحت اسلام و انقلاب بود که در شام شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) به معبود خود پیوست.

امام جمعه شهرستان درمیان گفت: آیت الله رفسنجانی مردی صبور بود که  وفاداری او انگونه که انتظار می‌رفت در پیام تسلیت مقام معظم رهبری به زیبایی نمایانگر شد، مردی که در طول دوران زندگی انقلابی خود در حد یک انسان متعهد اما ممکن الخطا با آموزش واعزام طیف جدیدی از مدیران کار آزموده در سنگرهای گوناگون اعم از اداری، امنیتی تا سازندگی وسیاسی رسالت خود را به انقلاب ایفا کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: آیت الله رفسنجانی به درستی تکلیف خود را به امام ورهبری ادا کرد وامروز مهمان امام وشهدا و در محضر محاسبه ی  مسئولیتهای تاریخی خود است، اگر چه دشمنان ومخالفان وآنهایی که از صراحت و صداقت او در هراس بودند، آخرین زخمه‌های خود را مانند دوران حیات آن روحانی وارسته بر قلب داغدار رفیقان با سابقه ودوستان او وارد کردند وناجوانمردانه در کانال‌ها و سایت‌های  خود از توهین، تمسخر، تهمت و القاب ناشایست مضایقه نکردند.

وی بیان داشت: کارهای علمی آیت الله رفسنجانی محدود به موضوعات داخل کشور نبود بلکه در زمینه فلسطین کتب زیادی را ترجمه کرد و این تألیف ارزشمند از آن جهت جایگاه مهمی دارد که پژوهشگر را به هفده تفسیر وترجمه دیگر راهنمایی می‌کند که برای پژوهشگران ومحققان مفید است.

امام جمعه درمیان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از پایه‌های انقلاب بود، که در تدوین انقلاب و بعد از انقلاب نقش مهمی را ایفا کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: آیت الله رفسنجانی همواره سرباز ولایت بود وعمر با برکت خود را در راه اعتلای اسلام ونظام اسلامی صرف کرد

وی بیان داشت: این عالم ربانی یار دیرین امام ورهبری بود که انقلاب از آغاز با نام او پیوند خورد و تلاش‌های دلسوزانه او در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مجد وعظمت ایران اسلامی همواره در تاریخ ایران خواهد درخشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha