پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مراکز دولتی و حاکمیتی خود باید در خط مقدم ترویج عفاف و حجاب در کشور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ با اشاره به نگرانی و دغدغه علما، مراجع و متدینین نسبت به گسترش بدحجابی در جامعه اسلامی اظهار داشت: بی شک بدحجابی و بی عفتی ، ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی است و از این رو هر کس در هر مقام و جایگاهی که هست باید به سهم و وسع خود در مقابله با این مساله نامطلوب بکوشد.

وی افزود: به خصوص مراکز دولتی و حاکمیتی باید در خط مقدم ترویج عفاف و حجاب باشند و از خودشان رعایت حجاب را شروع کنند تا بعد بتوان در بخش های دیگر جامعه به تدریج به ترویج این مساله پرداخت.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با تاکید بر این نکته که اشاعه و رواج بدحجابی و بی عفتی یکی از راه‌هاي دشمنان براي ضربه زدن به انقلاب و اسلام است، ابراز داشت: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره کوشیده اند تا با رواج فرهنگ غربی و برهنگی، فکر و ذهن مسلمانان را مشغول به گناه و معصیت و بی بندو باری کنند که نمونه بارز آن را در قضایای اندلس شنیده و خوانده ایم.

وی همچنین گفت: بی جهت نبوده و نیست که دین مبین اسلام، حجاب و عفاف را یک واجب دینی قلمداد کرده و مردان و زنان مسلمان را امر به التزام به این حکم شرعی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی خاطرنشان کرد: بی تردید، حجاب يكي از احكام مسلم اسلامي است كه دشمنان مي‌خواهند آن را صرفاً یک حق اجتماعي نشان دهند تا به این وسیله به راحتي موجب از بين بردن آن شده و مردم را به كنار گذاشتن حجاب كه تاثير زيادي در ايجاد آرامش در جامعه دارد، دعوت كنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha