سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: طلاب و روحانیان با توجه به نیازهای روز جامعه جهانی باید به ابزارها و توانمندی های تبلیغ بین المللی مجهز شوند.

حجت‌ الاسلام سید محمد افشین‌ فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: امروز یکی از ملزومات مهم تبلیغ دین، آشنایی با زبان های مختلف و بهره گیری از ابزارهای نوین برای انتقال مفاهیم در عرصه تبلیغ احکام دینی  و الهی است.

وی با بیان اینکه امروز مردم دنیا بویژه جوانان غربی بیش از هر زمانی تشنه معارف الهی و اسلام ناب محمدی هستند، افزود: از این رو طلاب و روحانیون مبلغ باید مکالمه عربی و انگلیسی خود را برای تبلیغ در سطح بین المللی تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسلام ماهیتی جهانی دارد و حوزه علمیه باید حرکت جدی در راستای تبلیغ این دین در عرصه بین الملل داشته باشد، گفت: آشنایی با زبان های ملل جهان برای انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان امری اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ به زبان بومی هر ملتی تاثیر کلام را افزایش می دهد و رسالت دین اسلام، هدایت تمامی دنیا است، اظهار داشت: مبلغی که به کشورهای مختلف اعزام می شود باید محتوای کافی برای این امر داشته باشد و مجهز به ابزارهای گوناگون تبلیغی باشد.

حجت الاسلام افشین فر به طلاب توصیه کرد تا با همت گماردن به فهم مفاهیم دینی، با انگیزه ای والا به فراگیری زبان بپردازند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی شرایط مساعدی برای علم افزایی و بصیرت آفرینی ایجاد شده که ضرورت دارد طلاب حوزه علمیه از این ظرفیت حداکثر استفاده را برای اشاعه، تبیین و تعمیق معارف الهی و دینی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha