جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره‌های آموزشی برای وعاظ و امامان جماعت در ایتالیا

حوزه/ با وجود اینکه ۱/۶ میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می‌کنند اما دین اسلام در این کشور به رسمیت شناخته نشده و این کشور تنها ۸ مسجد رسمی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، امامان جماعت در ایتالیا باید در کلاس‌های آموزشی قانون اساسی ثبت نام کنند.

طبق مصوبه جدید وزارت کشور ایتالیا، واعظان و امامان جماعت مساجد اسلامی که قصد کار در این کشور را دارند باید پیش از هر چیز در کلاس‌های آموزشی آشنایی با قانون اساسی شرکت کنند. هدف از برگزاری این کلاس‌ها که به صورت ابتدایی در ماه آینده در شهر راونا در شمال ایتالیا برگزار می‌شوند، مبارزه با افراط‌گرایی دینی و ایجاد فضای تحمل و مدارا اعلام شده است.

شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها قرار است درباره قانون اساسی ایتالیا از جمله آزادی مذهبی و آزادی بیان، همچنین حقوق و وظایف در جامعه بیاموزند. دوره‌های آموزشی جدید قرار است در دانشگاه‌های فلورانس و پیزا نیز برگزار شوند.

پروفسور جیووانی سیمبالو در این باره به خبرنگاران گفت: هدف از این دوره پرورش گفتمان میان ادیانی و میان فرهنگی و کمک به ایجاد جامعه صلح آمیز و بری از خشونت است. همچنین در این دوره‌ آموزشی به گروه‌‌ها و مکاتب مختلف اسلامی احترام گذاشته خواهد شد.

طبق آمارها، با وجود اینکه 1.6 میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می‌کنند، اما دین اسلام در این کشور به رسمیت شناخته نشده و این کشور تنها 8 مسجد رسمی دارد. سال گذشته تعطیلی چند مسجد و نمازخانه در ایتالیا به بهانه غیرقانونی بودن، راهپیمایی‌های گسترده‌ اعتراض‌آمیزی را سبب شد و مسلمانان ایتالیا اعلام کرده بودند که در صورت تعطیلی نمازخانه‌ها و مساجد، در خیابان‌های شهر به نماز خواهند ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha