جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی عباسی - مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که اندیشه جدایی دین از سیاست از دل تحجر بیرون می آید، گفت: انقلابی بودن حوزه های علمیه تعارف و مسئله ای احساسی نیست، بلکه تکلیف جدی و برخاسته از منطق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در نشست «طلبه عصر انقلاب» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزارشد، دشمن شناسی طلاب واساتید را در این عرصه مهم دانست و اظهارکرد: حوزه باید امروز استکبارستیز، آشنا به مسائل روز و تشخیص واقعیت‌ها وبه طور کلی دشمن شناس باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بدون دشمن شناسی زندگی انسان عقلانی نیست، از این رو انسان همواره باید دشمن خود را بشناسد، از سوی دیگر انسان موجودی الهی است و باید مظهر خدا شود، مقصد اعلا برای انسان رسیدن به خداست .

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به خدا در علم آموزی نهفته است، افزود:امروز طلاب واساتید مدارس علمیه باید زمان شناس ودشمن شناس بوده تا بتوانند اهداف متعالی حوزه های علمیه وعلما به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی ببخشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:  انقلابی بودن حوزه های علمیه تعارف و مسئله ای احساسی نیست، بلکه تکلیف جدی  و برخاسته از منطق است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که امروز طلاب و نیروهای جوان حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های مختلف انقلاب و امور فرهنگی حضور جدی داشته باشند، ابراز داشت:  طلاب جوان و انقلابی می‌توانند با رفتار، زبان و قلم خود ارزش‌های اسلامی را در جامعه جاری کنند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید با زمان‌شناسی ، شبهاتی که امروز از جانب دشمنان اسلام و انقلاب مطرح می‌شود را پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: باید طلاب را تکلیف مدار تربیت شوند تا در همه عرصه ها طلبه بداند تکلیف او چیست و بر اساس تکلیف عمل کند، همانطور که علمای گذشته به تبعیت از اهل بیت(ع) در این مسیر گام برداشتند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز کرد:  اگر طلبه  تکلیف مدار، زمان شناس و دشمن شناس پرورش نیابد، هم طلبه و هم حوزه متحجر خواهد شد و این همان چیزی که دشمن در پی آن است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه  اندیشه جدایی دین از سیاست یک روحیه بی تفاوتی نسبت به زمان، جامعه و مسائل سیاسی است، بیان داشت: این اندیشه از دل تحجر بیرون می آید و حوزه انقلابی سد محکمی در مقابله با این روحیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha