پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینعلی امیری در قزوین

حوزه / معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همگرایی و وحدت تأکید داشته و از افراط و تفریط گریزان بوده و در مقابل جریان‌های مختلف سیاسی داخل کشور با هر نگاه، پدرانه برخورد می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حسینعلی امیری در مراسم استانی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یادگار امام(ره) و مقام معظم رهبری که امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قزوین برگزار شد، با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارکرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دانشمندی بزرگ، روحانی برجسته و عالمی مدبر و منصف و از یک جایگاه علمی بالایی برخوردار بود.

وی افزود: آن مرحوم بزرگوار از چهارده سالگی تحصیل خود را در حوزه علمیه قم آغاز کرده و با ادامه تحصیل خود به مقام اجتهاد رسید و با بهره‌مندی از اساتیدی همچون آیت‌الله  العظمی بروجردی به عنوان شخصیت بزرگ علمی کشور معرفی شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بخشی از زندگی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، مبارزات سیاسی این بزرگوار قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و به صورت آگاهانه، صبورانه در مقابل سختی‌ها و شکنجه‌های رژیم شاهنشاهی مقاومت و ایستادگی کرد.

امیری تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌‌رفسنجانی در طول 59 سال از دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در هیچ کجا از تاریخ انقلاب اسلامی غایب نبوده و در تمام صحنه‌ها به ویژه تبعید، زندان، شکنجه و زندگی مخفی خود حضور فعال داشتند.

وی با اشاره به دوران انقلاب اسلامی و حضور فعالانه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آغاز و میانه نهضت مسئولیت سازماندهی و مدیریت یاران امام راحل را بر عهده داشتند و در این زمینه فوق‌العاده و ویژه عمل کرده و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی یار و مشاور حضرت امام خمینی‌(ره) بودند.

این مسئول با بیان اینکه فرماندهی جنگ در دوران دفاع مقدس بسیار پیچیده بود، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی‌(ره) اولویت نخست کشور در دهه 60 که دفاع مقدس و  هدایت جنگ را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واگذار کردند، چراکه این بزرگوار قابلیت، شایستگی، هوشمندی و شجاعت برای رهبری و هدایت جنگ را داشتند.

امیری با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس مطرح کرد: جنگ تحمیلی ایران تنها در برابر و درگیری با یک کشور نبوده به گونه‌ای که در دوران هشت سال دفاع مقدس استکبار جهانی پیشرفته ‌ترین جنگ‌افزارها و سخت‌ترین عملیات نظامی را برای کشور ایران طراحی کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور یادآور شد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در شکل‌گیری شورای انقلاب اسلامی، تدوین قانون اساسی، تشکیل دولت موقت، شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مسؤولیت و نقش مهم و بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: بنابراین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرماندهی جنگ را در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نزدیک‌ترین شخص و امین امام راحل به عهده داشتند.

امیری با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیان کرد: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از خدمات مهم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نظام و انقلاب اسلامی بوده به گونه‌ای که اکنون دانشگاه آزاد پنج میلیون فارغ‌التحصیل و 100 هزار نفر استاد و کارمند دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مطالعه زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: این مرحوم اقدامات هوشمندانه‌ای انجام داده‌اند ب‌گونه‌ای که تمام ابعاد وجودی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گره خورده است.

وی ابراز داشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همگرایی و وحدت تأکید داشتند و از افراط و تفریط گریزان بوده و در مقابل جریان‌های مختلف سیاسی داخل کشور با هر نگاه پدرانه برخورد می‌کردند.

 امیری با اشاره به سلوک سیاسی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مطرح کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به وحدت، اتحاد، انسجام، اعتدال، همدلی و همراهی تأکید داشته و در این مسیر گام برمی‌داشتند و مردم را هم به وحدت و اتحاد دعوت می‌کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha