جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تسلیت

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحرایی، تولیت مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، به دلیل کهولت سن و بیماری، درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله صحرایی، تولیت مدرسه علمیه مهدیه شهرستان امیدیه دار فانی را وداع گفت.

وی در سال در شهرستان كنگان ۱۳۱۳ استان بوشهر دیده به جهان گشود و پس از گذران دوران ابتدایی برای تحصیل در حوزه علمیه، راهی نجف اشرف شد و یک دوره از اصول و فقه را آنجا سپری کرد و از محضر علمای بزرگی هم بهره‌مند شد.

همچنین «تبحر در تفسير قرآن و شرح احاديث اهل‌بیت(ع)»، «آرامش و متنانت در گویش با مردم» و «آشنایی کامل با تاریخ دوران‌های مختلف» برخی از ویژگی‌های آن مرحوم است که اغلب مردم با این خصوصیات ایشان آشنایی داشتند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحرایی در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۴ به امامت جمعه شهرستان اميديه و آغاجاري منصوب شد و مدرسه علميه مهديه توسط ایشان تأسیس و مسئوليت اداره آن را نیز پذيرفتند و تا چندی پیش هم در این مدرسه علمیه مشغول به تدریس بودند.

وی علاقه بسياري به تدريس و تربيت شاگردان داشت و از علمای سرشناسی است که به درجات عالي علمي رسيده و در شهرستان اميديه منشأ خدمات و خير بسيار بوده است.

نفوذ روحيه معنوي حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحرایی، به گونه‌ای بود كه در دل‌های مردم جاي داشت و مردم به‌صورت خودجوش به منزل ايشان رفت‌وآمد داشته و به ديدارشان می‌شتافتند.

وی سرانجام پس از گذران ۸۲ سال عمر با برکت، به دلیل کهولت سن و بیماری، در بیمارستان شرکت نفت اهواز دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

لازم به ذکر است، مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم جلیل القدر، صبح جمعه ۲۴ دی ماه جاری ساعت ۹ از مقابل مدرسه علمیه مهدیه به سمت گلزار شهدا برگزار میگردد و نماز ایشان توسط آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، اقامه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha