جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​اساتید رنگین‌پوست بیشتری استخدام کنید

حوزه/دانشجویان دانشگاه‌ سواز لندن با تشکیل کمپینی با عنوان «استعمارزدایی» خواستار استخدام اساتید رنگین‌پوست بیشتر، به ویژه برای دروس مربوط به مطالعات شرقی و آفریقایی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان خواستار استخدام بیشتر اساتید رنگین‌پوست برای دروس مربوطه شدند.

دانشجویان مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی در دانشگاه سواز لندن کمپینی تشکیل داده و خواستار استخدام متفکران آفریقایی و غیراروپایی برای تدریس شدند. هدف این کمپین دانشجویی با اعنوان «استعمارزدایی» ، رسیدگی به کمبود اساتید غیراروپایی در دانشگاه و ارزیابی انتقادی‌تر نسبت به اساتید اروپایی درباره ایده‌های نژادپرستانه آنان است.

علی حبیب، یکی از مدیران اتحادیه دانشجویی سواز و از فعالان این کمپین گفت: ما از مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی می‌خواهیم اساتید را از مناطقی مرتبط با منطقه‌ای که درباره آن تدریس می کنند استخدام کنند. ما برای یک دوره درس «معرفی تئوری سیاسی» 28 استاد داشته‌ایم که تنها 2 نفر از آنان رنگین پوست بودند.

حلیمه حسین دانشجوی علوم سیاسی نیز به خبرنگاران گفت: تنوع در اساتید قدیمی اقدامی ضروری در راستای توسعه جهان بینی ما می‌باشد. سفیدپوست بودن اساتید در فضای دانشگاهی بسیار خنثی تلقی می‌شود و کسانی که از این وضعیت نفع می‌برند به شدت با زیر سئوال بردن آن مخالفت می‌کنند.

در این میان رسانه‌های غربی سعی در تخریب چهره کمپین کرده و بسیاری از آنان با انتشار مقالاتی عملکرد دانشجویان سواز را نژادپرستی جلوه دادند.

این درحالی است که طبق گزارش اعتماد رانیمد، 92% اساتید دانشگاه‌های انگلستان را سفیدپوستان تشکیل داده و تنها 0.49% اساتید سیاه‌پوست هستند. هدف کمپین سواز تضمین شنیده شدن صدای سیاه‌پوستان در فضای دانشگاهی است.

در اواخر سال گذشته نیز دانشگاه شهر بیرمنگام اعلام کرد قصد ارائه مدرک کارشناسی در مطالعات سیاه‌پوستی دارد که از نوع خود در اروپا بی‌نظیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha