جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جنبش اسلامی نیجریه از توطئه‌های جدید دولتی پرده برداشت

حوزه/ جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد چند نیروی امنیتی نیجریه به درون این سازمان نفوذ کرده و قصد سنگ اندازی در مسیر آزادی شیخ زکزاکی را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imnig، جنبش اسلامی نیجریه طی اطلاعیه‌ای از توطئه جدید دولت نیجریه به منظور سنگ اندازی در مسیر آزادسازی رهبر شیعیان نیجریه پرده برداشت.

در این اطلاعیه آمده است: درحالی که مهلت 45 روزه دادگاه عالی فدرال ابوجا به دولت برای آزادسازی شیخ ابراهیم زاکزاکی از زندان رو به اتمام قرار دارد، توطئه‌های شیطانی تازه‌ای برای مانع تراشی در روند آزادسازی شیخ از زندان در دست اجرا قرار دارد.

طبق اطلاعات به دست آمده از یک منبع مطمئن و بسیار نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی نیجریه، چندین مامور امنیتی داخل و خارج از جنبش اسلامی نیجریه نفوذ کرده‌اند و ماموریت آنان ایجاد فضایی برای نقض کردن حکم دادگاه است.

در ادامه این اطلاعیه خبری آمده است: در این طرح خائنانه، عده‌ای از ماموران اجیر شده به سلسله مراتب جنبش نفوذ کرده‌اند و قصد آنان ایجاد اغتشاش و شکستن اراده مردمی است. برخی عوامل دیگر نیز از بیرون حملات تشدید شده‌ای به جنبش داشته و قصد شیطانی جلوه‌ دادن اعضای جنبش اسلامی نیجریه در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جریان اصلی دارند.

* جدایی افتادن میان اعضای جنبش دروغ است

این بیانیه می افزاید: یکی از طرح‌های فریبکارانه‌ای که به تازگی توسط یکی از خبرگزاری‌های مهم نیجریه به اجرا گذاشته شد، خبر دروغ جدایی افتادن میان اعضای جنبش و ایجاد جناح جدیدی از جنبش اسلامی نیجریه بود. این گزارش بی‌اساس و مطلقا دروغ تنها ساخته و پرداخته ذهن ماموران امنیتی و تلاش ناموفق دولت برای اثبات ادعای آنان مبنی بر دست به اسلحه شدن اعضای جنبش بود.

جنبش اسلامی نیجریه در پایان این اطلاعیه بار دیگر بر صلح آمیز بودن و دوری جستن از خشونت اعضای جنبش تاکید کرده و اعلام کرد دیگر برای لکه‌دار کردن جنبش و خشونت‌آمیز جلوه دادن نیات رهبر شیعیان دیر شده است. تنها گزینه شرافتمندانه دولت آزادسازی فوری شیخ زکزاکی، همسرش و دیگر اعضای جنبش اسلامی نیجریه می‌باشد که از دسامبر 2015 تاکنون به طور غیرقانونی در بازداشت به سر می‌برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha