شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ |۱۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 30, 2024
شیخ کبیسی

رئیس شورای علماء الانبار عراق گفت: فتوای جهاد کفایی از طرف آیت الله سیستانی در زمانی صادر شد که عراق به شدت به آن نیازمند بود. این فتوا برای اهل سنت بیش از شیعیان امنیت ایجاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، رئیس انجمن شورای علماء الانبار شیخ دکتر هلال الکبیسی گفت: فتوای جهاد کفایی از طرف آیت الله سیستانی در زمانی صادر شد که عراق به شدت به آن نیازمند بود.

وی که به همراه تعدادی از اعضاء این انجمن برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) آمده بود در مصاحبه با خبرگزاری آستان قدس حسینی گفت: این فتوا قبل از این که به مصلحت شیعیان باشد دریچه اطمینانی برای اهل سنت بود چرا که اگر این فتوا نبود مناطق اهل سنت عراق آزاد نشده بود و هم چنان در چنگال داعش بود.

وی افزود: زمانی که رفتار نیکو و خوب حشد شعبی را بعد از آزاد سازی مناطق اشغال شده از نزدیک دیدیم و لمس کردیم حقیقتی که رسانه ها آن را تحریف کرده بودند آشکار شد و افرادی که فریب این رسانه ها را خورده بودند برایشان آشکار شد که بسیج مردمی منضبط و قانون مدار عمل می کند.

* روابط اجتماعی محکم بین عراقی ها برگرفته از دین و تاریخ مشترک است

شیخ کبیسی با اشاره به این که مردم عراق متحد الرای بوده و روابط اجتماعی محکمی بین آنها برگرفته از دین، وطن و تاریخ مشترک است گفت: همین اتحاد بود که فرزندان جنوب عراق را برای آزاد سازی مناطق جنوبی و غربی گسیل داد.

وی با توضیح این که علماء الانبار و مردمان و عشایر این منطقه گام های خوبی برای جلوگیری از ورود تروریسم و فکر انحرافی و غیر اسلامی برداشته اند اظهارداشت: علماء الانبار مردم را با فکر معتدل آگاه کرده و با دور کردن آنها از فکر مسموم و غیر ناب ، یکپارچه کردن سخنرانی ها در مساجد و دعوت به کمک به نیروهای امنیتی ذهنیت آنها را روشن کردند. همچنین شعائر دینی و ذکر اهل بیت و شعائر حسینی را در این شهر دوباره زنده کردیم.

رئیس انجمن علماء الانبار تاکید کرد: عشائر الانبار هر کس که ارتباطی نزدیک یا دور با داعش و تروریسم داشه باشد را طرد می کنند و اهالی الانبار به این یقین و باور رسیده اند که تفکرات مسموم داعش برایشان جز خرابی و ویرانی ثمر ندارد و هدف از این گروه های تروریستی صرفا ایجاد تفرقه در صف واحد مردم است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha