جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالیت تبلیغی مبلغان در مدارس امین ، مدارس وابسته به حوزه علمیه در اهواز

حوزه/ از زمانی که روحانیون به‌صورت ویژه درس و مباحث اخلاقی دانش‌آموزان را عهده‌دار شدند، با ارزیابی‌های صورت گرفته، مشخص شد که هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی، هم از جهت اخلاقی و هم از حیث تحصیلی، رشد کرده است.

حجت‌الاسلام عیسی سواری، روحانی مستقر در مدرسه پسرانه معراج، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به اجرای برنامه‌های تربیتی-آموزشی در این مدرسه، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که به‌صورت مستمر توسط طلاب و روحانیون مستقر در این دبستان صورت می‌گیرد، «طرح مربی پایه تحصیلی» است؛ بدین صورت که هر روحانی مسائل مربوط به اخلاق و تربیت دانش‌آموزان را روزانه و با شیوه‌های حرفه‌ای پیگیری کرده و پس از آن نیز برای ارتقای وضعیت آموزشی محصلین برنامه‌ریزی و نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه روحانیون در اکثر شئون و برنامه‌ها همراه دانش‌آموزان هستند، گفت: هر مربی پایه، برای ایجاد تأثیری خوب و سازنده در روحیه دانش‌آموزان، سعی می‌کند که در برنامه‌های مختلف مدرسه همچون کلاس‌های ورزش، برنامه‌های فرهنگی، زنگ تفریح، اردو، سینما و... حضوری فعال را داشته باشد تا بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

حجت‌الاسلام سواری، با بیان این که مربی هر پایه تحصیلی باید در سه حوزه، ایفای نقش کند، افزود: این مربیان، روحانیون توانمندی هستند که در حوزه‌های «خانواده»، «معلم» و «دانش‌آموز» ایفای نقش کرده و برنامه‌ریزی می‌کنند.

این روحانی تربیتی، یکی از کارهای جدی صورت گرفته توسط مبلغان مستقر در مدرسه را برگزاری و مدیریت کلاس‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: این روحانیون توانسته‌اند به‌وسیله قصه‌های قرانی، مسابقه، حفظ قرآن، و امتیازبندی قرآنی، انس و علاقه قلبی دانش آموران با قرآن کریم را افزایش دهند و که البته در ضمن این فعالیت‌ها نیز، بچه‌های مستعد را شناسایی و به مؤسسات قرآنی معرفی می‌کنند.

وی دیگر فعالیت انجام شده در دبستان پسرانه معراج را «آماده نمودن بچه‌ها و انگیزه سازی آنان برای شرکت در المپیاد علمی» دانست و در پایان اظهارداشت: این المپیاد علمی پیرو مجموعه اقدامات تربیتی-آموزشی مبلغان مستقر در مدرسه انجام شد و بدین ترتیب کلیه دانش‌آموزان در المپیاد علمی شرکت کردند و سطح علمی آن‌ها سنجیده شد، که خوشبختانه پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، مشخص شد که مهارت‌های علمی محصلین مدرسه، نسبت به قبل، افزایش دوچندانی از جهات مختلف داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha