جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جریان انحرافی

حوزه / کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه از برگزاری کارگاه آموزشی نقد نحله های انحرافی ویژه اقشار تأثیرگذار فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ محمد رضا اکرمی، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در جمع کارکنان این سازمان گفت: کارگاه آموزشی نقد نحله های انحرافی ویژه مدیران، معاونان پرورشی و معلمان دینی مدارس ابرکوه برگزار خواهد شد.

وی جنبش های نوپدید دینی را یکی از مهم ترین پدیده های معاصر دانست و افزود: این جنبش در مقیاسی جهانی و به سرعت در حال وقوع و گسترش بوده و فرهنگ های مختلف جهان را به تکاپو واداشته است. روند رو به رشد فرقه سازی و ظهور جنبش های نوپدید دینی و عرفان های انحرافی در بین جمعیت جوان و تحصیل کرده و افزایش خرافات و موهومات حوزه دین در میان عموم مردم در یک دهه گذشته، زنگ خطر حمله به ساحت دین و اعتقادات و باورهای دینی این مرز و بوم را به صدا درآورده است.

اکرمی در ادامه با بیان اینکه بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی، که مقابله علمی و فرهنگی با فرق ضاله و جریان های معناگرای انحرافی و زدودن خرافات و موهومات از ساحت دین و تبیین و ترویج عرفان اسلامی و توحیدی و شیوه های صحیح بندگی بر مبنای سیره عملی اهل بیت(ع) است، این اداره با همکاری انجمن اسلامی ندای بهشت به‌عنوان مجری، کارگاه آموزشی نقد نحله های انحرافی ویژه مدیران، معاونان پرورشی و معلمان دینی مدارس ابرکوه را برگزار خواهد کرد.

گفتنی است: این دوره با حضور حجت‌الاسلام حمزه شریفی، مدیر گروه عرفان های نوظهور نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برگزار و همچنین در پایان این کارگاه، برای شرکت کنندگان گواهی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha