جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه قزوین

حوزه / امروز دشمنان در تلاش هستند که باورهای اعتقادی مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان را تضعیف کنند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین که در مرکز مدیریت حوزه استان برگزارشد، بر لزوم  دشمن شناسی تاکید و اظهارکرد: از اساسی ترین شرایط موفقیت در تمامی عرصه ها، شناخت دشمن است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  در عرصه طبیعی، آدمی تا آن جا که دشمن را شناخته و در دفع آن کوشیده و به موفقیت دست یافته است، ولی همین انسان ضربه های فراوانی از دشمن ناشناخته خود خورده است.

وی  تصریح کرد: برای مصونیت از خطرات دشمن، هم آگاهی لازم است، هم هوش یاری و هم آمادگی، دوستی کردن با دشمن، بسیار زشت و زیان بار است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی افزود: نقش رهبر =ی در شناخت دشمن و برنامه هایش از عوامل اصلی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به شمار می رود و امروز نیز تبیین دیدگاه های رهبری در جهت آگاهی مردم و نسل جوان و خنثی سازی توطئه های جدید دشمن بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها قائل به شناخت برنامه‌ها و ترفند‌های دشمن نبوده، بلکه از آن به عنوان مقدمه یاد می‌کند و معتقد هستند جامعه‌ای می‌تواند دارای صلابت باشد که نه تنها نقشه های شوم دشمنان را  را شناسایی، بلکه جلوتر از دشمن قدم بردارد.

 وی ادامه داد: شناخت دشمن نقش مهم و اساسی در رویارویی انسان با دشمنان دارد، چرا که اگر توان انسان در رویارویی بسیار باشد ولی اطلاعات کافی را در دست نداشته باشد شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به دیدگاه قر آن مجید در رابطه با دشمن شناسی اشاره وبیان داشت: قرآن كريم نيز به شناخت دشمن، براى حفظ و سلامت جامعه سفارش كرده و در قالب داستان هاى عبرت آموز به معرفى دشمنان توحيد در اشكال گوناگونى چون شيطان شناسى، منافق شناسى، طاغوت شناسى و كفار و مشركان اشاره مى كند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: شناخت دشمن از ضروريات اوليه هر مبارزه است و از طريق آن مى توان بقاى خود و جامعه را تضمين كرد.

وی، به تضعیف باورهای اعتقادی ملت ایران از سوی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمنان در تلاش هستند که باورهای اعتقادی مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان را  تضعیف کنند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha