چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست دبیران قطب ۵ کشوری ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم

حوزه/ دبیران قطب پنج کشور ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش برلزوم حضور مستمر مبلغان، برگزاری جشن های تکلیف با محتوای آموزشی مناسب، تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدجواد احمدی،در نشست دبیران قطب 5 کشوری که در ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد بر همکاری بیشتر حوزه و آموزش پرورش برای هم افزایی و هم فکریو همچنین پیش برد اهداف تعیین شده در عرصه تعلیم وتربیت تاکید کرد.  

وی  با بیان اینکه رسانه می تواند نقش جدی تری درعرصه ترویج و اشاعه فرهنگ، ارزش های اخلاقی، تربیتی و اعتقادی در جامعه و دربین جوانان داشته باشد، خواستار نقش آفرینی بیشتری در این عرصه شد.

دبیر کمیته همکاری های استان اصفهان افزود: برگزاری کلاس در عناوین عرفان کاذب و مهدویت، برگزاری مراسم مذهبی، حضور بیشتر ائمه جمعه و حضور مستمر مبلغان، برگزاری جشن های تکلیف با محتوای آموزشی مناسب از جمله برنامه های در حال اجرا در مدارس استان است. 

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مناطق راهیان نور یکی از برنامه های اثر گذار در عرصه تربیتی است، اظهارداشت: این اثر گذاری زمانی دو چندان می شود که حوزویان  نقش جدی تری در ارائه پیام های دینی وتربیتی داشته باشند.

به محتوای هسته های مهدویت  توجه بیشتری شود

احمدی با تاکید براین که تشکیل هسته های مهدویت در مدارس برنامه خوبی است گفت: اما نیاز به برنامه ریزی بهتر برای اثرگذاری بیشتر دارد، و توجه جدی به محتوای این نوع مباحث لازم است.

دبیر کمیته همکاری های استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط حساسی از لحاظ افکار و عقاید مختلف درجامعه و در بین جوانان هستیم، برلزوم  اثر گذاری، اجرای برنامه آموزش و ترویج مبانی تربیتی واخلاقی در بین جوانان تاکید کرد.   

مبلغان به مناطق مرزی توجه بیشتری داشته باشند/ خطر  فرقه های جعلی جدی است

خانم صدیقه مرادی دبیر کمیته همکاریهای استان کرمان نیز در سخنانی بر همکاری بیشترحوزه  و ائمه جمعه با آموزش پرورش برای ترویج مبانی دینی،  اخلاقی و تربیتی تاکید کرد.

وی  همچنین خواستار حضور جدی مبلغان و روحانیون توانمند برای پاسخ گویی به شبهات عقیدتی و مبارزه با مذاهب وفرقه های جعلی در مناطق مهم و حساس مرزی در آموزش و پرورش شد.

مرادی آموزش مهارتی کاربردی روحانیون  شاغل در آموزش وپرورش و استفاده بهتر از طرح سرباز طلبه برای حضور مبلغان در مناطق محروم را از جمله برنامه های مورد توجه کمیته همکاری این استان عنوان کرد.

 دبیر کمیته همکاری های استان کرمان برلزوم رسیدگی و پشتیبانی بیشتر و بهتر از مدارس مناطق محروم  برای حضور و تشویق بیشتر جوانان در مراسم  مذهبی تاکید کرد.    

وی از برپایی مراسم جشن تکلیف  با هزینه های هنگفت،  تجمل گرایی دراین عرصه  و بی عدالتی در عرصه پشتیبانی در مدارس استان گلایه وانتقاد کرد و افزود: برگزاری این نوع جلسات نه تنها اثری نخواهد داشت بلکه مشکلاتی را برای خانواده نیز ایجاد خواهد کرد.

دیدار با مراجع تقلید و بزرگان  حوزه برای دانش آموزگان بر گزار شود  

احمد مهرانی دبیر کمیته همکاریهای استان هرمزگان  نیز در سخنانی با بیان اینکه این کمیته تا کنون موفق  به اجرای برنامه برای  اهداف پیش بینی شده،  پرداختن به محتوای تربیتی و اخلاقی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همکاری بیشتر با حوزه وائمه جماعت را از جمله برنامه های پیشنهادی برای برگزاری  اعلام  و ضروری دانست.

وی با بیان اینکه  اردوهای آموزشی، تفریحی، دیدار با بزرگان و مراجع تقلید و زیارت امامزادگان می تواند نقش بسیار موثری در تربیت دانش آموزان داشته باشد خواستار توجه بیشتر به این نوع مباحث شد.

حضور مبلغان درمدارس آموزش و پرورش همیشگی باشد  

سرداری، دبیر همکاری های استان یزد نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حوزه می تواند برای ترویج مبانی دینی و تربیتی و حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش نقش بیشتری داشته باشد گفت: اگر حضور ملبغان دائمی، همیشگی و مستمر باشد قطعا شاهد اثرگذاری بهتر خواهیم بود.

وی آموزش ومهارت افزایی روحانیون شاغل و مبلغان، حضور جدی تر مبلغان در مناسبت های مذهبی، پاسخ گویی دقیق تر به شبهات اعتقادی، مدیریت در تولید محتوا تربیتی و اخلاقی، هم افزایی و هم فکری بیشتر برای ارائه مباحث ارزشی به وسیله مبلغین توانمند، ارائه مشاوره مذهبی و برگزاری کلاس هایی در عناوین تربیتی و سبک زندگی برای خانوادهای دانش آموزان، آسیب شناسی فضای مجازی و بسته های  آموزشی  و اخلاقی را از جمله مهمترین برنامه های اجرا شده، در حال برگزاری و آینده این کمیته در استان  عنوان کرد.

نشست تخصصی نماز برگزار می شود

علیزاده، دبیر کمیته همکاری های استان کرمانشاه نیزدر سخنانی برنامه ریزی برای123 نشست تخصصی نماز در سال جاری، برگزاری کلاس در عناوین سبک زندگی، مهدویت، آموزش کاربردی و مهارتی مبلغان و روحانیون شاغل، برگزاری ائمه جماعت در مدارس و برگزاری سلسله جلسات تربیتی با حوزویان و ائمه جماعت را از جمله برنامه های اجرا شده و آینده این کمیته عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha