شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمعیت الوفاق بحرین

حوزه/ شیخ حسین الدیهی معاون جمعیت الوفاق بحرین در پی اعدام سه جوان بحرینی بیانیه ای صادر کرد و گفت: این اقدامات نشان دهنده عکس العمل مقامات بحرینی در مقابل مطالبه عدالت، کرامت و مردمسالاری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین الدیهی معاون جمعیت الوفاق بحرین - که شیخ علی سلمان رئیس این جمعیت در زندان به سر می بَرد - در پی اعدام سه تن از جوانان بی گناه بحرینی توسط رژیم آل خلیفه بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

((وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ))

اعدام جوانان رشید وطن "الشهيد عباس السميع والشهيد سامي مشيمع والشهيد علي السنگيس" که خارج از موازین قانونی و به دور از تمامی ارزش های انسانی به شهادت رسیدند را به خانواده و ملت بحرین تسلیت می گوییم.

این جنایت خونین و فاجعه بار نشانگر  تفکر و رفتار مقامات بحرین در مقابل ملت بحرین است که خواستار کرامت، عدالت و مردمسالاری هستند و حادثه رخ داده، طرز فکر مقامات را در استفاده از گزینه های امنیتی و کشتار ملت منعکس می کند.

ما این جنایت هولناک را محکوم می کنیم و خواستار تشکیل پرونده در رابطه با پی گیری جنایت های کشتار، انتقام، آزار و اذیت فرقه ای و ویرانی تمدن که 6 سال است در برابر چشم جهانیان رخ می دهد، هستیم.

هم چنین تاکید می کنیم مسئله ای که در آن حکم صادر شد و اعدام صورت گرفت، کم ترین اصول عدالت در آن رعایت نشد و همه این اقدامات باطل است و نشانگر این است که وضعیت سیاسی، قضایی، قانونی و امنیتی که بحرینی ها از آن رنج می برند، در شراط خطرناکی به سر می برد. رژیم آل سعود و کشورهای حامی آن باید مسئولیت آن را به عهده بگیرند.

سه شهید بزرگوار ما خواستار عدالت و حقوق خود بودند و در برابر ظلم و ستم آل خلیفه مقاومت کردند و تن به خواری و ذلت ندادند. خبر شهادت آن ها مایه سر افرازی، افتخار و عزت خانواده های آن ها شد و روحیه آن ها را تقویت کرد و باعث شد تا آن ها برای ادامه راه شهدا ثابت قدم باشند.

ملت مقاوم و بزرگ ما با تمام توان برای تداوم جنبش مسالمت آمیز حاضر و آماده است و ما خواستار حضور گسترده در این جنبش و حمایت از خانواده های شهدا هستیم.

حوادث پیش آمده بر پایداری و پایمردی ما در مطالبه خواسته های قانونی و عدالت می افزاید. ملت بحرین خواستار عدالت است و استبداد و دیکتاتوری را نمی پذیرد و می خواهد که قانون، آزادی های عمومی و احترام به حقوق بشر و دموکراسی در دولت اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha