پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی ، آل سعود را مصداق واقعی نفاق در جهان اسلام دانست و بر لزوم هوشیاری در خصوص اهداف رسانه های نفاق افکن سعودی ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی  در درس فقه رسانه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اشارات قرآن در خصوص دشمنان اسلام گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اوصاف دشمنان اشاره کرده است.

وی افزود: در صف اول دشمنانی که اسلام از آن سخن به میان آورده، شیطان در ردیف اول قرار دارد؛ شیطان نیز در مقابله با اسلام به روش هایی دست می زند که بتوانید انسان را فریب دهد.

استاد حوزه اظهارکرد: روش شیطان که خداوند ما را به دوری و مقابله با او فرمان داده این است که ابتدا خود را دوست جلوه می‎دهد، ولی او عدو مبین است.

وی افزود: به قول فرمایش امام علی(ع) شیطان همیشه سعی می‎کند  با اموری که به ظاهر ساده، آرام و نیک است انسان را از دین خدا و فطرت الهی دور و جدا ‎کند.

این استاد حوزه بیان کرد: امروزه به نظر می‎رسد که دشمنان دین از این شگرد و این روش جنگ نرمی که  در قرآن برای ما توصیف شده استفاده می‏ کنند؛ به همین دلیل باید کار علمی دقیقی روی شناخت شگردهای شیطان انجام شود.

 رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی بیان کرد: شیطان تئوریسین اصلی در نبرد و جنگ فرهنگی است؛ در این رابطه فرزندان شیطان نیز در این زمینه فعال هستند و در سپاه دشمن و در مقابل سپاه نور قرار می‎گیرند.

وی گفت: بر اساس آیات قرآن، شیطان خود را ناصح امین معرفی می‎کند و هیچگاه خود را با نشان عداوت ظاهر نمی‎کند؛ شیطان همواره به فریب و اغوا می‎پردازد و عناصر زشت را زیبا جلوه می‎دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی یادآورشد: دومین دشمنی که خداوند از آن سخن به میان می‎آورد، کافران هستند؛ این کافران با خدا و فرشتگان و انبیای الهی دشمن هستند و خداوند نیز با آنها دشمن است.

وی گفت: قرآن کریم مشرکان و یهودیان را سومین و چهارمین دشمن سرسخت مسلمانان نامیدند و آنها را دشمن محسوس مسلمانان دانستند؛ امروز نیز صهیونیست ها بیشترین دشمنی را با ما دارند.

این استاد حوزه اظهارکرد: خاخام اسرائیلی بیش از صد سال پیش بیان می‎کند که اگر طلا اولین قدرت جهانی است دومین قدرت جهانی، رسانه‎ها هستند که در آن زمان بیشتر نشریات مد نظر بود که نشان می‌دهد آنها از چه زمانی به دنبال تصاحب رسانه بودند.

 رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی صریح کرد: گروه دیگری که خداوند آنها را دشمن مسلمانان دانسته، منافقان هستند که این گروه از بدترین دشمنان هستند، زیرا چهره واقعی آنها علنی نیست؛ این افراد در بدنه و جامعه اسلامی نیز حضور دارد و بیشترین جنگ نرم از سوی آنها اعمال ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی بیان کرد: خداوند در سوره‎های هود، احزاب، بقره و... به تشریح چهره منافقان پرداخته است؛ منافقان خود را مصلح می‎نامند؛ در سوره منافقین خداوند آنها را دروغگو می‎داند؛ در سوره توبه به وعده پردازی منافقان اشاره شده است.

وی گفت: امروز رسانه‎های دشمن از بین این پنج گروه یا چهارگروهی که پیرو دشمن اصلی هستند؛ امروز گروه هایی چون آل سعود آل یهود و منافق هستند که به ظاهر خود را مسلمان می دانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha