چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خواهران

حوزه/در حال حاضر دشمن سعی دارد، شخصیت افراد خاصه زنان جامعه را بر پایه بی حجابی قرار دهد، در حالی که براساس آیات قرآن در سوره احزاب،، محور بر شخصیت ایمانی افراد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، زینب پناهی، صبح امروز در  نشست علمی پژوهشی  که با عنوان "بسترهای زمینه ساز پذیرش پوشش اسلامی با تکیه بر سوره احزاب" در مدرسه فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر اصفهان، با بیان اینکه قرآن کتاب تربیت است و تربیت امری تدریجی می باشد؛ به زمان نزول آیه پوشش 17 سال پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) اشاره و آن را نشانگر آماده نبودن بستر و زمینه مناسب برای این حکم در جامعه دانست.

وی تصریح کرد: بیان حکم قبل از آماده بودن زمینه ها موجب لوث شدن ان و هلاکت مردم خواهد شد، در آیات و روایات از کلمه حجاب استفاده نشده و به جای آن از پوشش اسلامی یاد شده است. استفاده از این واژه موجب سوء استفاده مخالفین شده است، چرا که از آن در پرده نگه داشتن زن و عدم حضور غیرضروری او در جامعه برداشت می شود، بنابراین باید واژه پوشش اسلامی را مورد تاکید قرار دهیم.

پناهی با اشاره به آیه59 سوره احزاب، ابلاغ حکم پوشش به زنان و دختران پیامبر(ص) را بیانگر نمونه و الگو بودن آنان برای بقیه اقشار جامعه معرفی کرد و محور آیه را بر شخصیت ایمانی افراد دانست و به تلاش دشمن در ترویج و معرفی شخصیت افراد بر پایه بی حجابی و بدحجابی اشاره و دستور قرآن را برخلاف آن در اعتلای شخصیت افراد بر اساس ایمان بیان کرد.

کارشناس مسائل تربیتی در ادامه با توجه دادن مخاطبان به آیات قبل از آیه مورد نظر، آیه 35 سوره احزاب را بیانگر زمینه های ابلاغ دستور پوشش دانست و  ایمان، قنوت، صدق، شکیبایی، خشوع، صدقه، روزه، پاکدامنی، فراوانی یاد خدا را همان بسترهای لازم برشمرد و به توضیح پیرامون معنا و راه های تثبیت هر یک در بین افراد و جامعه پرداخت.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha