پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 405626
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
فیلم های خشن آمریکایی

حوزه/ چرا در سیمای جمهوری اسلامی فیلم های آمریکایی که روح انتقام جویانه را تقویت کرده و افراد انتقام جو را تقدیس می کند، پخش می شود در حالی که پخش چنین فیلم هایی در کشورهای غربی و آمریکایی و عواقب سوء آن، آنان را به چاره اندیشی واداشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بی شک یکی از معضلات بزرگ، مهم و چالش زا در کشور آمریکا، خرید و فروش سلاح و داشتن اسلحه از سوی مردم این کشور می باشد؛ آسان به دست آوردن اسلحه در این کشور باعث شده تا مردم در درگیری هایی که با یکدیگر دارند، از اسلحه گرم استفاده کنند. این امر تبعات بسیار زیاد و جدی بر دستگاه های قضایی و امنیتی و همچنین بر مردم آمریکا داشته بدان حدّ که برخی از آن ها دربارۀ محدودیت داشتن اسلحه سخن به میان آورده اند.

رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته گفت: سالانه سی هزار نفر در درگیری ها با اسلحه کُشته می شوند؛ این آمار غیر از آمار زخمی هایی است که در این حوادث به جا می مانند.

یکی از علت های استفاده مردم این کشور از سلاح گرم، الگوبرداری از فیلم های هالیوودی بوده که استفاده از سلاح را به هنجار تبدیل کرده اند تا شرکت های اسلحه سازی بهتر و بیشتر بتوانند، سلاح های تولیدی خود را در این کشور یا در سایر کشورها به فروش برسانند.

در سال های اخیر، سیمای جمهوری اسلامی ایران به طور فزاینده ای، فیلم های خشن آمریکایی که در آن استفاده از اسلحه را به یک امر عادی تبدیل می کنند و در تلویزیون به نمایش می گذارد، غافل از این که امر تا چه حد می تواند در ذهن بینندگان، حس استفاده از این نوع سلاح را تقویت کند؛ و در پی آن برای به دست آوردن اسلحه اقدام نماید.

هدف این نوشتار این نیست که به هیچ وجه از فیلم های خارجی استفاده نشود؛ ولی پرسش این است چرا فقط فیلم هایی که روح انتقام جویانه را تقویت کرده و افراد انتقام جو را تقدیس می کند، به کار گرفته می شود.

آیا به تبعات چنین فیلم هایی در جامعه اندیشیده ایم؟؛ اگر در ایران نیز چون آمریکا قانون داشتن سلاح گرم حکمفرما می بود، چه فاجعه ای رُخ می داد.

شنیدن برخی اخبار هر از چند گاهی که فرد یا افرادی در ایران با اسلحه چند نفر را به رگبار بسته اند باید چشم و گوش ما را بیدار کند تا خود، زمینه چنین ناهنجاریی را فراهم نکنیم.

سؤال دیگری که باید از مسئولان سیمای جمهوری اسلامی ایران پرسید این است آیا در آمریکا فقط فیلم های خشن تولید می شود یا فیلم های دیگری نیز ساخته می شود و برخی از روی جهات خاص فقط این نوع فیلم را در ایران نمایش می دهند.

آیا هیچ کشوری به غیر از آمریکا فیلم های تولیدی علمی، صنعتی، تخیلی و.... ندارد که ما فقط از فیلم های منحط آمریکایی استفاده می کنیم؟!

امید آن که شاهد پخش فیلم هایی در سیمای جمهوری اسلامی باشیم که کرامت انسانی، سبک زندگی دینی و ... را به نمایش گذاشته شود و به عبارتی ترویج معروف و توبیخ منکر را به ارمغان آورد.

به امید آن روز.

حجت الاسلام ابوطالب متقی

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha